اخبار استان ها

تقدیر از بانوان فعال حوزه نساجی سنتی کاشان در هفته جهانی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی، فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ویژه برنامه «فَخر مُلک هُنر» از بانوان فعال حوزه نساجی سنتی تقدیر کرد.

در این نشست که با حضور بانوان دارای نشان اصالت ملی و فعال در حوزه‌های زری بافی، شعربافی، ابریشم بافی، مخملبافی، گیوه‌بافی، رودوزی‌های سنتی با اجرای مهدیه سرانجام برگزار شد، محمد بینوا مسئول حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان به بیان دغدغه‌های هنرمندان این حوزه پرداخت.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان نیز با بیان اینکه بانوان هنرمند کاشانی هویت تاریخی کاشان را زنده نگه داشتند، گفت: تلاش بانوان هنرمند کاشانی باعث احیا و توسعه هنرهای قدیمی شده است.

در بخش دیگری از دورهمی هنرمندان، محمدعلی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به اهداف سازمان در برگزاری این ویژه برنامه و نگاه حمایتی از هنرمندان، معرفی فرهنگ‌سرای خانواده و دوره‌های آموزشی این مرکز که با هدف احیا و پویایی مشاغل سنتی و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد است، پرداخت.

تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌ها، بیان انتظارات و نیازهای حمایتی از سوی بانوان هنرمند حوزه نساجی سنتی، اهدا لوح تقدیر و هدیه به بانوان فعال حوزه نساجی سنتی و بازدید از نمایشگاه آثار هنری بانوان هنرمند از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا