اخبار استان ها

تمام اراضی کشاورزی ماکو سنددار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد استان، حمید شایان‌مهر در جلسه مشترک مناطق آزاد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: امروز اولویت ویژه سازمان ثبت اسناد با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر هویت‌دار کردن متر به متر اراضی و سیاست‌های قوه قضائیه، ثبت و صدور اسناد مالکیت اراضی است و آذربایجان‌غربی این موضوع را در اولویت ویژه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی نزدیک به یک میلیون اراضی کشاورزی دارد و ماکو جز شهرستان‌های پرتراکم در این حوزه است، افزود: مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اعتبار بخشی به اسناد رسمی و سنددار کردن تمام اسناد قولنامه‌ای را در دستور کار داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی از سنددار کردن املاک موجود در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در منطقه آزاد ماکو نیز قطعات شهرک‌های صنعتی در اولویت ویژه قرار دارد و به همین منظور کارگروه‌ها تشکیل شده است و در نخستین فرصت شهرک‌های صنعتی کل استان و ماکو سنددار می‌شوند.

شایان‌مهر ادامه داد: بیش از ۶۲ درصد اراضی کشاورزی ماکو تاکنون سندار شده است و تا پایان سال‌جاری کل اراضی ماکو سنددار می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع ثبت شرکت‌ها نیز اضافه کرد: امروز ثبت شرکت‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا