اخبار استان ها

تمرکز خط دوم متروی قم بر نیازهای آینده شهر

رضا خانه‌زاد یزدی در گفتگویی در قم با اشاره به اینکه طرح جامع مصوب ۱۳۸۶ نقشه‌راه شهرداری و بازنگری آن در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بر اساس این طرح، تمامی تقاطع‌های احداث‌شده در این دوره برنامه‌ریزی و اجرا شده‌اند که اولویت ابتدا به رینگ‌های بیرونی و سپس معابر درون‌شهری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه خطوط یک و دو مترو نیز در همین طرح پیش‌بینی شده بود، به پیشرفت‌های پروژه مترو اشاره کرد: بر اساس همین اولویت اجرایی حفاری تونل خط یک مترو به پایان رسیده و مراحل نهایی آن به سمت جمکران به روش دستی در حال انجام است. خط دو مترو نیز با توجه به توسعه‌های جدید شهر، بازنگری و اصلاحاتی در مسیر آن اعمال شده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه افق طرح‌های جامع معمولاً ۱۰ ساله است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ برنامه‌ریزی برای بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل آغاز شد که این فرآیند پس از طی مراحل قانونی در خرداد ۱۴۰۲ به پایان رسید.

وی از شروع مطالعات «۷۷۷» برای امکان‌سنجی خطوط حمل‌ونقل انبوه‌بر خبر داد و افزود: این مطالعات سال گذشته در استان تصویب و برای تأیید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است که تمرکز اصلی آن بر خط دو مترو با در نظر گرفتن توسعه‌های آینده شهر است.

به گزارش سرمایه گستران، مطالعات «۷۷۷» طرحی جامع برای امکان‌سنجی خطوط حمل‌ونقل انبوه‌بر در قم است که با تأکید بر خط دو مترو و با در نظر گرفتن توسعه‌های جدید شهر انجام شده است. این مطالعات که سال گذشته در استان به تصویب رسید و به وزارت کشور ارسال شد، به بررسی فنی، اقتصادی و اجتماعی مسیرهای پیشنهادی می‌پردازد تا کارآمدترین روش‌های اجرایی را تعیین کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا