تمرکز مدیریت شهری بر ابنیه آزادراه شمالی کرج است
به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از البرز، محمد اسدیان صبح امروز _پنجشنبه بیستوهشتم دی_ در بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاههای البرز و دانشگاه تهران از پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج و پروژه مترو ایستگاه شهید سلطانی، اظهار کرد: براساس بررسیها بیش از ۱۱ درصد ترافیک آزاد راه تهران-کرج جذب آزادراه شهید سلیمانی خواهد شد.
وی افزود: رویکرد این دوره از شورای شهر کرج در مورد پروژه آزادراه شهید سلیمانی بهطور ویژه بر تکمیل پلهای B0 و B1 متمرکز شد، این دو پل نقش کلیدی در اتصال به اتوبان شهید همت دارد، چراکه تا زمانی که این اتصال برقرار نشود زنجیره ارزش پروژه شکل نخواهد گرفت و تلاشها بیثمر خواهد بود.
رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: یکی از تصمیمات مهم شورای ششم شهر کرج، هدایت منابع مالی و اجرایی به سمت تکمیل این دو پل بود تا مسیر پروژه با سرعت و کارآمدی بیشتری به سرانجام برسد.
اسدیان با اشاره به انجام یک و نیم میلیون تن خاکبرداری در پل B0 عنوان کرد: درباره پل B1 که شهرداری کرج سال ۱۳۹۶ خود را به عنوان سرمایهگذار آن معرفی کرده بود، یک تغییر رویکرد جدی در شورای ششم در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: نخستین تغییر این بود که مدیریت شهری کرج بهتنهایی نقش سرمایهگذار را ایفا نکند و دولت نیز در تأمین هزینههای این پروژه مشارکت داشته باشد.
رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با تلاشهای استاندار، اعضای شورا و شهردار بیش از ۲۰ جلسه برگزار شد تا دولت بهعنوان سرمایهگذار در این پروژه وارد شود تا بخشی از بار مالی سنگینی که بر دوش مدیریت شهری کرج بود کاهش پیدا کند.
اسدیان تاکید کرد: در ابتدا دولت پذیرفت که ۳۰ درصد از هزینهها را بر عهده بگیرد، اما با پیگیریهای مستمر و مذاکرات گسترده این میزان به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: این مشارکت نقطه عطفی در اجرای پروژه بود، زیرا دولتها تاکنون در هیچ پروژهای بیش از ۳۰ درصد سرمایهگذاری و مشارکت نداشتهاند.
رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: برآوردها نشان میدهد که با احداث این بزرگراه، حدود ۱۱ درصد از ترافیک اتوبان کاهش پیدا میکند و بار ترافیکی به سمت این پروژه منتقل میشود، البته هیچ سندی در تأیید این عدد مشاهده نکردهام و شبیهساز یا سیمیلاتوری که این موضوع را با اطمینان تأیید کند نیز در دسترس نیست.
اسدیان با بیان اینکه به نظر میرسد اگر این بزرگراه به درستی اجرا شود، ظرفیت کاهش ترافیک حتی بیش از ۱۱ درصد را نیز خواهد داشت، تاکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از اقدامات اتوبان جنوبی که از گرمدره آغاز میشود و مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز دریافت کرده است، انجام شده و هزینه اجرای این اتوبان به مراتب کمتر از پروژه آزادراه شهید سلیمانی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پل B1 به عنوان یکی از اصلیترین بخشهای پروژه دارای پایهای به ارتفاع ۱۷۳ متر از کف رودخانه تا سطح پل بوده و آن را به یکی از برجستهترین و پیچیدهترین سازههای این پروژه تبدیل کرده است.
منبع خبر : ایمنا