اخبار استان ها

تمهیدات مدیریت شهری قم برای حوادث چهارشنبه‌سوری

به گزارش سرمایه گستران، حسین صابری اظهار کرد: فارغ از رنج‌هایی که خانواده‌های درگیر در زمینه حوادث چهارشنبه‌سوری به آن گرفتار می‌شوند، یکی از معضلات مهم این روز آسیب‌هایی است که به اموال عمومی وارد می‌شود.

وی افزود: در حوزه فضای سبز به‌رغم همه تأکیدات و اقدام‌های لازم امسال به ۱۵ درخت آسیب جدی وارد شده است که از نظر مادی ۱.۳ میلیارد ریال خسارت برای آن برآورد می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حوادث سال گذشته به‌رغم حضور مجاهدانه آتش‌نشانان در حوادث اعلامی، چندین خودروی آتش‌نشانی با میزان خسارات مالی قابل توجه و چند نفر از آتش‌نشان با پرتاب مواد منفجره مورد بی‌مهری بعضی از همشهریان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد ریال به تابلوهای راهنمای مسیر، تابلوهای انتظامی و تابلوهای چراغ‌های هوشمند تقاطع‌ها وارد شده است.

صابری با درخواست از خانواده‌ها برای توجه بیشتر به فرزندان و فرهنگ‌سازی لازم در این باره گفت: در بسیاری از موارد خانواده‌ها اطلاعی از فعالیت فرزند خود ندارند و پس از بروز حوادث ناگواری که گاهی به قطع عضو و فوت فرد خاتمه پیدا می‌کند، مطلع این موضوع مهم می‌شوند، لذا به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم توجه بیشتر خانواده‌ها را خواستارم تا شاهد حوادث ناگوار در سطح شهر قم نباشیم.

وی با بیان اینکه مطالبه قطعی و بدون اغماض ما این است که در صورت شناسایی و دستگیری افراد متخلف در این زمینه، با آن‌ها برخورد جدی شود، افزود: حق مدیریت شهری و مردم این است که با افرادی که خساراتی به اموال عمومی وارد می‌کنند، برخورد لازم انجام شود و خسارت وارده به بیت‌المال بازگردانده شود.

منبع: ایرنا

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا