اخبار استان ها

تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علل نابینایی در کودکان است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی، حسین رسولی امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ در مراسم افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان که در مرکز مثبت زندگی چهارباغ سنندج برگزار شد، به اهمیت طرح غربالگری بینایی برای کودکان و ضرورت اجرای آن اشاره کرد.

وی افزود: تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علل نابینایی در کودکان است که با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: طرح غربال بینایی به ما کمک می‌کند تا کودکانی که در معرض خطر ابتلاء به تنبلی چشم هستند را شناسایی کرده و تحت درمان قرار دهیم.

رسولی خاطرنشان کرد: از خانواده‌های دارای کودک سه تا شش سال در سراسر استان کردستان تقاضا می‌شود تا با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه غربال بینایی، نسبت به انجام معاینات چشم فرزندان خود اقدام کنند.

مشاور علمی طرح غربال بینایی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در سطح استان کردستان، گفت: ادامه اجرای این طرح در تمامی شهرستان‌های استان و پوشش حداکثری کودکان سه تا شش سال، نقشی اساسی در پیشگیری از تنبلی چشم و ارتقای سلامت چشم این نسل آینده ایفا خواهد کرد.

به گزارش سرمایه گستران، در ادامه این مراسم با حضور مسئولان حاضر، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در مرکز مثبت زندگی چهار باغ سنندج به طور رسمی آغاز شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا