اقتصاد کلان

تورم مواد غذایی انگلیس رکورد ۱۵ ماه گذشته را زد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، تورم قیمت مواد غذایی در انگلیس در ماه جاری میلادی (مه) به ۴٫۱ درصد رسید که بالاترین رقم از فوریه ۲۰۲۴ تاکنون محسوب می‌شود.

به‌گفته تحلیلگران مؤسسه کانتار، مصرف‌کنندگان در بریتانیا برای مدیریت بودجه خود بیش‌ازپیش به خرید اقلام تخفیف‌دار و همچنین محصولات دارای برند فروشگاه‌ها روی آورده‌اند چراکه نرخ رشد قیمت‌ها از ۳٫۸ درصد در ماه آوریل شتاب گرفته است.

فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی و بینش مصرف‌کننده در کانتار، گفت: خانوارها مدت‌هاست که به منظور مدیریت بودجه خود، سبک خریدشان را تغییر داده‌اند، اما معمولاً زمانی شاهد تغییر محسوس در رفتار مصرف‌کننده هستیم که تورم از مرز ۳ تا ۴ درصد عبور کند و مردم اثر آن را بیشتر در کیف پولشان حس کنند.

افزایش تورم مواد غذایی در انگلیس برای چهارمین ماه متوالیغول تجاری انگلیس هک شد؛ اطلاعات میلیون‌ها مشتری به سرقت رفت

فروشگاه‌های زنجیره‌ای که دارای تخفیفات بیشتری هستند، از این شرایط بهره برده‌اند به‌طوری‌که فروشگاه‌های «آلدی» و «لیدل» در مجموع رشدی ۸٫۴ درصدی فروش را تجربه کردند که بهترین عملکرد ترکیبی آن‌ها از ژانویه ۲۰۲۴ تاکنون بوده است.

فروش «لیدل» تقریباً ۱۱ درصد افزایش یافت و با رسیدن به رکورد جدید ۸٫۱ درصد از سهم بازار، سریع‌ترین رشد را در میان فروشگاه‌های فیزیکی بریتانیا ثبت کرد.

این رشد، لیدل را به شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «موریسونز» بسیار نزدیک کرده است به طوری که می‌تواند به زودی از آن عبور کرده و جایگاه پنجمین سوپرمارکت بزرگ بریتانیا را کسب کند.

این فروشگاه توانست ۴۱۹ هزار مشتری جدید نسبت به سال گذشته جذب کند که بیشترین افزایش در میان همه خرده‌فروشان بود.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «آلدی» نیز با رشد فروش ۶٫۷ درصدی، سریع‌ترین نرخ رشد خود از ابتدای سال گذشته را ثبت کرد و به رکورد سهم بازار ۱۱٫۱ درصد دست یافت.

در مقابل، «اسدا» همچنان با مشکل مواجه است و تنها فروشگاه زنجیره‌ای است که با کاهش فروش و کاهش سهم بازار روبه‌رو شد. با وجود بهترین عملکردش در یک سال گذشته، فروش آن ۳٫۲ درصد کاهش یافت و سهم بازارش به ۱۲٫۱ درصد رسید؛ تنها یک درصد بیشتر از آلدی.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره «کو-آپ» نیز با وجود مشکلات مشابه در تأمین کالا، فروش خود را ۰٫۶ درصد افزایش داد.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا