اخبار استان ها

توزیع عادلانه اعتبارات با شورای محلات و با محوریت مسجد عملیاتی می شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، پیمان عین القضاتی عصر امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ در آئین افتتاح و آغاز به کار طرح محله محوری مسجد بنیان اظهار کرد: حداقل در پنج نقطه کلان‌شهر اراک حداقل شهرک‌هایی داریم که مسجد، حسینیه، پارک و فضای سبز ندارد.

وی با بیان اینکه در محل جهانگیری با بیش از ۲۰ هزار جمعیت، تنها ۶۰۰ متر مربع فضای سبز وجود دارد افزود: مهمترین معضل منطقه سه هم آب، باغات و قنات است اما مردم محله موضوع آسفالت را مطرح می‌کنند در حالی که اگر آب قنوات خشک شود بخش عمده فضای سبز این منطقه از بین خواهد رفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: عدالت شهری و توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه شهر با شورای محلات و با محوریت مسجد عملیاتی می‌شود.

عین القضاتی ادامه داد: تبیین اهمیت موضوعات در محله‌ها تنها در شورای اجتماعی محله محوری امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در شورای اجتماعی می‌توان وضعیت محله در شرایط حاضر و شرایط مطلوب آن را بررسی کرد و اینکه برای آن چقدر باید تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اضافه کرد: در شهر اراک ۱۱ محله کم برخوردار داریم که ۱۲۰ هزار جمعیت در درون این ۱۱ محله نهفته است.

عین القضاتی با بیان اینکه در شورای اجتماعی محله به دنبال این هستیم که شیوه نیازسنجی را به مردم آموزش دهیم افزود: ۳۶۰ مأموریت برای شهرداری را در شوراهای اجتماعی محلات با کمک شهردار مناطق به شهروندان آموزش می‌دهیم تا مسیر مطالبه گری دقیق و حساب شده انجام شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی و برنامه مورد نظر برای شورای محلات پس از ایجاد بسترهای لازم و شناخت اولیه و طراحی برنامه سند توسعه محله است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: محله‌های ما با هم هم وزن نیستند به طور مثال نیازمندی‌های محله خرم با محله شهرک ولیعصر (عج) متفاوت است و نیاز هر محله را باید به اندازه خود توسعه دهیم و محله‌ها را به اندازه ظرفیت و توان آنها رشد دهیم.

عین القضاتی با بیان اینکه هر محله با یک ظرفیتی شناخته می‌شود گفت: منطقه یک ما بیشتر به حضور پزشکان و فضای سبز گردشگری شناخته می‌شود و شکل گرفته و بهتر است این ساختار حفظ شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های محلات مختلف شهر در دست اقدام است و در این جشنواره هر محله با توانمندی خود معرفی خواهد شد و در آن محله جشنواره برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: هویت محله باید حفظ شود، علت عدم مشارکت مردم این است که حس تعلق به محلات کاهش یافته است بنابراین باید به دنبال افزایش حس تعلق شهروندان باشیم تا هویت محله را احیا کنیم.

عین القضاتی اظهار کرد: هویت محله‌ها در برخی موارد کاربردی و در مواردی معنوی است برخی اوقات یک عنصر در یک محله وجود دارد و موجب شناخته شدن آن محله با وجود آن می‌شود.

وی افزود: هر محله‌ای در کنار خود باید یک رسانه داشته باشد و رسانه محله هم باید شکل گیرد و برنامه‌های خود را منتشر کند تا امید آفرینی، مطالبه‌گری کند که امید می‌رود بتواند افکار عمومی محله خود را در راستای پیشبرد اهداف به حرکت در آورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا