اخبار استان ها

توسعه و مدرن‌سازی خطوط ریلی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران در مرکزی، داوود منظور ظهر _امروز شنبه دوم تیر_ در آئین تحویل ۱۰۰ دستگاه واگن باری واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: دولت قصر دارد از مجموعه ظرفیت‌هایی که به ساخت لوکوموتیوها کمک می‌کند را یاری دهد.

وی افزود: استان مرکزی قطب تأمین ناوگان حمل‌ونقل کشور و سایر خدمات مورد نیاز بخش حمل‌ونقل ریلی است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: خطوط ریلی ناوگان حمل‌ونقل باید توسعه پیدا کند و مدرن‌سازی این بخش هم مورد توجه قرار گیرد.

منظور با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل ریلی برای کشور یکی از مهمترین منابع خلق ثروت است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز فاصله بسیاری داریم تا این صنعت، حمل بار و مسافر را در ترکیب حمل و نقل کشور بر عهده گیرد.

وی اظهار کرد: واحد واگن‌پارس اراک از سال ۱۴۰۰ احیا و مپنا مالکیت آن را برعهده گرفته است اما باید تقاضای مورد نیاز برای این واحد ایجاد شود زیرا این کارخانه می‌تواند ظرفیت خود را تا دو و نیم برابر افزایش دهد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: برای حمایت از این واحد تولیدی باید در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه‌آهن و پیمانکاران مراودات تقویت شود.

منظور گفت: باید ظرفیت‌های قانونی برای سوخت صرفه‌جویی شده از منابعی را که از محل این بخش و ماده ۱۲ تولید رقابت پذیر وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد، همچنین نیاز است جلساتی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود تا تقاضای مربوط به تولیدات افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به این مسیر خوش بین هستیم، با توجه به اینکه مسئله بهینه‌سازی سوخت جز اولویت‌ها و سیاست‌های برنامه هفتم است باید ظرفیت حمل‌ونقل ریلی به عنوان کریدوری افزایش پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: باید ظرفیت‌های ساخت، تأمین و تجهیزات مورد حمایت کامل قرار داده شود.

به گزارش سرمایه گستران، حضور در آئین افتتاح ابر پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) و طرح‌های بهداشت و درمان استان مرکزی هم‌زمان با سراسر کشور، افتتاح فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری، افتتاح مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه الزهرا (س) و بهره‌برداری از بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان مرکزی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا