اخبار استان ها

تولید بیش از ۷۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان انزل

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه علی رضایی اظهار کرد: در نهالستان انزل بیش از ۴۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال به ۷۰۰ هزار نهال در مساحت ۲۴ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: این نهالستان با هدف افزایش پوشش گیاهی و توسعه منابع طبیعی، به صورت گسترده‌ای به تولید و پرورش نهال‌های گرمسیری پرداخته است.

عبدالعلی جلیلیان، رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز تصریح کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای تأمین امنیت زیستی کشور و با هدف افزایش سرانه فضای سبز طی یک برنامه چهار ساله با کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال و در مجموع یک میلیارد درخت در کشور اجرا می‌شود.

رضایی عنوان کرد: سهم استان کرمانشاه سالانه سه میلیون اصله است که در قالب پروژه‌های احیا و غنی‌سازی و توسعه جنگل، زراعت چوب، توسعه فضای سبز و نهال‌کاری مشارکتی با بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی کشور، ارگان‌های نظامی و انتظامی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، صنایع و کارخانجات و تمام اقشار جامعه اجرا می‌شود.

جلیلیان گفت: در راستای تأمین نهال مورد نیاز و با اجرای عملیات بازسازی زیرساخت نهالستان‌های جنگلی استان، سالانه سه میلیون اصله نهال در استان تولید و توزیع می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا