تکنولوژی

تیک تاک حتی با فیلترشکن هم در ایران در دسترس نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، در حالی که کشورهای مختلف تیک‌تاک را به دلایل مختلف محدود، مسدود و یا ممنوع کرده‌اند اما طبق آخرین آمارهای منتشر شده در ماه مارس ۲۰۲۳ همچنان این پلتفرم در بسیاری از کشورها محبوب بوده و کاربران زیادی دارد.

آمریکا با بیش از ۱۱۳ میلیون کاربر بیشترین تعداد کاربران را در این پلتفرم دارد. اندونزی، برزیل، مکزیک و روسیه به ترتیب با ۱۰۹.۹ میلیون، ۸۲.۲ میلیون، ۵۷.۵ میلیون و ۵۴.۹ میلیون کاربر در جایگاه بعدی این نمودار قرار دارند.

همچنین بر اساس نمودار سنی و جنسی منتشر شده در سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد کاربران فعال تیک‌تاک در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند که از این تعداد ۲۱.۵ درصد زن و ۱۷.۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

کاربران در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال در جایگاه بعدی قرار دارند که از این تعداد کاربر ۱۷.۳ درصد را زنان و ۱۵.۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. بر اساس این آمار تیک‌تاک مورد علاقه و توجه کاربران ۱۸ تا ۲۴ سال است که به تازگی دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته‌ و به دوران جوانی پا گذاشته‌اند.

اما نمودار تولید محتواکنندگان محبوب در تیک‌تاک نشان می‌دهد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها با بیش از ۵۰ درصد این پلتفرم را زمین باز خود می‌دانند. گروه سنی ۱۳ تا ۱۷ سال با کمتر از ۲۰ درصد در جایگاه بعدی تولید محتوا کنندگان محبوب این پلتفرم قرار می‌گیرند.

بر اساس آمارهای اخیر محتوای سرگرمی با ۵۳۵ میلیارد، رقص با ۱۸۱ میلیارد و شوخی با ۷۹ میلیارد محتوای تولید شده در این زمینه به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم موضوع‌های پرطرفدار در این پلتفرم قرار دارند.

در همین حال، تیک‌تاک به دلیل سرگرم‌کننده بودن و ویدئوهای مختلف چالش‌ رقص که در این پلتفرم بارگذاری شده و در سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر می‌شد در بین کاربران ایرانی به ویژه در میان نوجوانان طرفداران زیادی داشت اما این برنامه پر طرفدار در ۲۱ مهر ۱۳۹۸ به صورت یک طرفه از سوی تیک‌تاک دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرده و در سال‌های بعد هم توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد. هم اکنون این اپلیکیشن برای بیشتر کاربران حتی با فیلترشکن نیز در دسترس نیست و به طور کلی از کار افتاده است.

به گزارش کاربران، تنها راه دسترسی به تیک‌تاک در ایران، خارج کردن سیم‌کارت از دستگاه تلفن همراه و رفع هر نوع شناسایی از جانب تیک‌تاک به موقعیت ایران است. اگرچه تیک‌تاک با نسخه چینی خود یعنی DouYin در ایران در دسترس است اما این نسخه زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند و تنها به زبان چینی موجود است.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا