اخبار استان ها

ثبت رکورد بارش باران با ۴۵۰ میلی‌متر در آبکنار بندرانزلی/ هوای گیلان روز جمعه صاف است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، محمد دادرس اظهار کرد: امروز آسمان گیلان نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود بود و در بعضی ساعات شاهد بارندگی و در ارتفاعات استان بارش برف بودیم، طی چهار روز گذشته بیشترین بارندگی در آبکنار بندرانزلی با رکورد ۴۵۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: از روز چهارشنبه جاری تا صبح امروز، بارش برف در زندانه محور پونل به خلخال با ۱۰۰ سانتی‌متر، ارتفاعات تالش ۹۰ سانتی‌متر، محور اسالم به خلخال ۸۰ سانتی‌متر، محور پونل به خلخال ۷۰ سانتی‌متر، ارتفاعات رضوانشهر ۸۰ سانتی‌متر، محور ماسال به گیلوان ۵۰ سانتی‌متر، رینه رضوانشهر ۳۵ سانتی‌متر، ارتفاعات رودبار_داماش ۱۵ سانتی‌متر و محور سیاهکل به دیلمان ۱۵ سانتی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: امروز آستارا با ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با یک درجه سردترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۹ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

دادرس تصریح کرد: از بعدازظهر امروز با تضعیف سامانه بارشی، کاهش بارندگی و کاهش ابر، از سمت غرب استان مورد انتظار است و روز جمعه آسمانی صاف تا نیمه ابری، طی صبح و شب در ارتفاعات استان یخبندان، طی روز افزایش دما، کاهش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: مجدد از اواخر وقت شنبه با نفوذ توده هوای بارشی و سرد، شرایط برای افزایش ابر، مه‌آلود شدن، کاهش دما، بارندگی و باد (بعضی نقاط شدید، خیلی شدید) و رعدوبرق در ارتفاعات بارش برف، احتمال تگرگ تا اوایل صبح دوشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر طی روزهای جمعه و شنبه آرام و برای فعالیت‌های مرتبط از جمله دریانوردی و صیادی مناسب خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا