اقتصادی

جابه‌جایی بیش از ۸ میلیون مسافر با حمل‌ونقل عمومی در ۱۴ روز گذشته

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده درباره میزان تردد مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این بازه ۱۴ روزه، تاکنون بیش از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با حمل‌ونقل عمومی سفر کرده‌اند که از این میزان چهار میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۰۳ نفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۳ درصد، مینی‌بوس‌رانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره میزان سفرها از طریق سایر شقوق حمل‌ونقل گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی جابه‌جا شده‌اند.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۵۰ مسافر با حمل‌ونقل هوایی داخلی و بین‌المللی و دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۸ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی متوسط تردد بین استانی در این ۱۴ روز را دو میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۶۸ وسیله نقلیه اعلام کرد و افزود: در همین مدت ۳۰ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۶۵ دستگاه وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند که به دلیل بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلاء به کرونا با رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان‌های اردبیل با ۳۱ درصد، سیستان‌وبلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد و ایلام و کرمان با ۱۵ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا