اخبار استان ها

جذب ۶۵۰ قاضی در قوه قضائیه طی ۲ سال اخیر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد عصر امروز _چهارشنبه چهارم مهر_ در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قوه قضائیه بر اساس سند تحول و تعالی اساس کار خود را بر پیشگیری قرار داده است.

وی افزود: قوه قضائیه با ایجاد دادگاه‌های صلح بسیاری از امور را با صلح و سازش تمام کرده و با ایجاد این نوع دادگاه‌ها پرونده‌های کیفری در دادسراهای کل کشور کاهش پیدا کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در کنار دادگاه‌های صلح شورای حل اختلاف قرار دارد که ابزار دادگاه‌های صلح است، خاطرنشان کرد: اموری که ختم به صلح و سازش می‌شود، به شورای حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد اضافه کرد: شورای حل اختلاف در گذشته رأی صادر می‌کرد، در حالی که این وظیفه را بر عهده نداشت و این مسئله اکنون اصلاح شده و دیگر این شورا رأی صادر نمی‌کند و صدور رأی بر عهده قاضی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی مردم در دادگاه‌ها اطاله دادرسی است، تصریح کرد: یکی از اموری که قوه قضائیه طبق سند تحول به‌دنبال آن است، رفع اطاله دادرسی است و یکی از علل اطاله دادرسی کثرت پرونده‌ها است، هم افزایش تعداد قاضیان و هم کمک به روند صلح و سازش می‌تواند اطاله دادرسی را کاهش دهد، این حق مردم است که خدمت درست، سریع و دقیقی به آن‌ها ارائه شود.

دادستان کل کشور گفت: مسئله دیگری که در تحول و تعالی قوه قضائیه دنبال می‌شود، ارتقای سطح علمی قضات است، طی دو سال اخیر ۶۵۰ قاضی جذب قوه قضائیه شده‌اند که از فضلا بوده‌اند و از برخی مراجع اجازه اجتهاد داشته‌اند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا