اخبار استان ها

جلوی آسیب‌ قطعی‌ برق به کشاورزان گرفته شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، عباس بیگدلی عصر امروز -پنج‌شنبه هفدهم خرداد- در نشست با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: مصمم به اجرای الگوی کشت در استان هستیم تا به نتیجه برسد و در پیشبرد این طرح باید زیر ساخت‌ها لازم دیده شود و اجرای آن در سطح استان به شکل جامع دیده شود.

وی اضافه کرد: هیچ نگاه سیاسی در موضوعات کشاورزی نخواهیم داشت، بیشتر هدف پیشبرد اهداف توسعه کشاورزی با نگاه فنی، تخصصی و نظارتی است. از عزیزان درخواست داریم در پیشبرد طرح‌های بزرگ کشاورزی و استانی با نگاه کارشناسی و فنی به ما کمک کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به مشکل قطع برق چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: یک نسخه ملی نوشتن برای کل کشاورزی باعث ایجاد مشکل برای کشاورزان می‌شود، نباید بی‌تفاوت به این موضوع باشیم. با اقدامات کوتاه‌مدت بایستی از آسیب بیشتر قطعی برق به کشاورزان و بهره‌برداران جلوگیری کرد.

بیگدلی خواستار پیگیری علت خوابیدگی باغات انگور تاکستان شد و ادامه داد: بایستی به جدیت پیگیری و علت آن رو جویا شد و با کار مطالعاتی دقیق و عمیق این مشکل را حل کرد. یادمان نرود که باغات تاکستان میراث ماندگار گذشتگان ما هست که باعث اشتغال و تولید برای مردم این شهرستان شده است.

وی حل مشکل بهره‌برداران و اعضای تشکل‌های تعاونی شهرستان، ایجاد شعبه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تکمیل سد کینه‌ورز، تکمیل پایاب سد نهب، راه‌اندازی نهضت لوله‌کشی و احداث کانال از جمله اقداماتی است که باید در بخش کشاورزی تاکستان صورت بگیرد.

نماینده تاکستان در مجلس با اشاره به ضرورت اجرای طرح مولدسازی در جهت تکمیل طرح‌های بخش کشاورزی خواستار اصلاح اساسنامه صندوق توسعه کشاورزی تاکستان و نظارت و بازرسی بر عرضه محصولات کشاورزی به ویژه کالاهای تنظیم بازاری شد.

خرد شدن اراضی کشاورزی مانع تحقق اهداف تخصصی این بخش می‌شود

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این نشست با بیان اینکه بزرگ‌ترین طرح جهاد کشاورزی احیا و پایدارسازی دشت قزوین به عنوان یک طرح ملی در حوزه کشاورزی است، گفت: علی‌رغم توانمندی بسیار بالای کشاورزی استان، نگرانیم که دشت قزوین بخاطر برداشت‌های بی رویه از منابع آبی دچار مشکل شود.

وی اجرای طرح الگوی کشت را از جمله طرح‌های ضروری برای مدیریت منابع آب و تولید دانست و افزود: در طرح الگوی کشت اجراشده استان قزوین با درک شرایط ورود به اجرای این طرح کرده و توانسته‌ایم اقدامات مؤثری را در این زمینه به نتیجه برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با یادآوری اینکه در دهه‌های گذشته قزوین کشاورزی را خوب آغاز کرده بود، گفت: امروز هم صیانت از این دشت ارزشمند نیاز به حمایت‌های بیشتر دارد. در ضمن خرد شدن اراضی کشاورزی، تحمیل اشتغال به بخش کشاورزی از جمله قوانینی است که مانع پیشبرد اهداف فنی و تخصصی بخش کشاورزی خواهد شد.

عطایی با اشاره به اقداماتی از قبیل ایجاد ستاد احیای دشت قزوین، مدیریت منابع و ایجاد دفتر مشترک ادامه داد: ارتباط مستمر و نزدیک با بهره‌برداران باعث تبلور ایده‌های جدید با هدف حل مشکل و پیشبرد اهداف این بخش می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا