اخبار استان ها

حجاب، تضمین مصونیت زن در نقش‌آفرینی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه رسانی اطلاع نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز _جمعه بیست و هشتم دی_ با اشاره به سالروز رحلت جانگداز صدیقه صغری حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها دو ویژگیِ وجودی داشتند که در کنار همه فضائل، مناقب و بزرگواری‌های حضرت، تعمق و دقت در این دو ویژگی برای امروز ما در عرصه اجتماعی سازنده است.

وی با بیان این‌که نمایشگری موقعیت زن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، ویژگی اول وجودی حضرت زینب است، افزود: متأسفانه ما دچار کج بینی و کج اندیشی هم نسبت به بعضی عناصر متحجر مؤمن و هم نسبت به عناصر منحرف مخالف هستیم که این جایگاه را درست درک نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زن یک وجود خاص است که جریان آفرینش خلقت این ماهیت وجودی را دارای خصوصیت سازندگی قرار داده است، وجودی که هم فرد و انسان را می‌سازد و هم سازندگی اجتماعی دارد.

وی با بیان این‌که معمولاً در مقام شناخت موقعیت زن، بیشتر روی ویژگی فرد سازی زن که مقام تربیتی او هست تکیه می‌شود، خاطرنشان کرد: این ویژگی شامل نیروی کاملی است که امکانات احساساتی و ذخایر درونی او سبب می‌شود فرد ساز و انسان‌ساز باشد در حالی که زن قدرت سازندگی در عرصه اجتماعی هم دارد.

آیت‌الله علم‌الله بیان کرد: آنجایی که جریان‌های اجتماعی به سمت کوره راه انحرافی حرکت کند و برای هدایت جامعه نیاز به انقلاب و دگرگونی عمیق و جامع اجتماعی باشد، قدرت زن در ایجاد دگرگون‌سازی و انقلاب‌سازی از قدرت مرد به مراتب فراتر و بیشتر است و این حقیقت را حضرت فاطمه اطهر سلام‌الله و دختر برومندش حضرت زینب علیها سلام ثابت کردند.

وی گفت: آن روزی که صدیقه اطهر در مقابل انحراف جریان رهبری از خط امامت برای نشان دادن مسیر رهبری بر اساس قرآن، اسلام و مقام ولایت ایستاد، امیرالمؤمنین با همه قدرت و عظمت در خانه نشست و بیرون نیامد، زهرا (س) به میدان آمدند و مطلب را طوری جا انداختند که آن روز تنها ۷ نفر می‌گفتند «اشهدُ انَّ علیَّ ولیُّ الله»، امروز نزدیک به نیم میلیارد انسان می‌گویند «اشهدُ انَّ علیَّ ولیُّ الله».

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که این قدرت جامعه سازی زن است، اضافه کرد: آن روز، روزی نبود که مولا بیاید وسط میدان، اگر او با ذوالفقار وسط میدان می‌آمد، چه بسا قبل از اینکه لبه تیز ذوالفقار، کج روی و انحراف را براندازی کند، به قیمت براندازی مکتب تمام می‌شد و مکتب به عنوان یک جریان قدرت شناخته می‌شد.

وی به نقش انقلاب‌ساز حضرت زینب کبری (س) در جریان قیام کربلا اشاره کرد و گفت: روزی که حضرت زینب در مجلس یزید بر سر یک عنصر خونخوار و مستکبر فریاد زد «یزید تو ناچیز و پوچ هستی»، سیدالساجدین کنار ایشان نشستند و حضرت زینب این حرکت را انجام داد، چون قدرت سازندگی متعلق به زن است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که فرهنگ شیطانی غرب در طول تاریخ جفایی در حق زن انجام داده که از همه جنایت‌ها مقدم‌تر است، متذکر شد: جفای غرب در حق جایگاه زنان این است که شخصیت سازنده زن در طول تاریخ را سرکوب کرد و جریان عروسک‌بازی و بهره‌کشی از جنسیت زن و معرفی او به عنوان کالا را به میدان آورد.

وی به تحقیر زنان در حکومت حاکمان طاغوتی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حکام طاغوتی جامعه اسلامی آن روز فهمیدند اگر بنا شد معیار زن زهرا و زینب سلام‌الله علیها باشد، خانم‌های قهرمان آفرینی به وجود می‌آیند که در میدان، حکومت را برای یک نظام خودکامه غیر ممکن می‌کنند، از این رو زن را در این میدان سرکوب کردند و این جنایتی بود که حکام بنی‌امیه و بنی‌عباس در حق زنان کردند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که هرگاه صدایی از جریان‌های ضد دین برای حمایت زن بلند شد، برای نابودگری زن و از بین بردن جریان سازنده زن بود، تصریح کرد: بعد از جریان مدرنیسم، مسئله‌ای به نام آزادی و استقلال مالی زن در اروپا مطرح شد که معلول شکل‌گیری انقلاب صنعتی بود؛ پس از انقلاب صنعتی، نیروی کارگر مرد برای صنایع خود کم داشتند، این جریان را ایجاد کردند تا زنان را از کانون زندگی به میان کارخانه‌ها بکشند و به‌عنوان کارگر و باربر از آنان بهره بکشند.

وی با تأکید بر این‌که در طول تاریخ هر جریان استکباری به‌نام زن اقدام کرد، برای این بود که خواست از زن بهره‌کشی نامناسب و ناملایم بکند، یادآور شد: امروز هم همین است، اما آنجایی که دین از زن دم می‌زند، آنجایی است که می‌خواهد زن را در میدان تربیتی و در عرصه اجتماعی به‌عنوان یک انقلاب‌ساز مطرح کند نه به عنوان ابزار سوءاستفاده دیگران.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یادآور شد: نزدیک به یک سال و نیم، ۴۶ هزار انسان در غزه کشته شد، ۱۰ هزار مفقود دارند، همه خانه‌ها را ویران کردند و در نهایت اسرائیل بدون غلبه بر حماس و بدون پیروزی مجبور شد اسلحه را زمین بگذارد و ذلت خود را به همه جهانیان ابراز کند.

وی اضافه کرد: یک عده ممکن است بگویند خب نتیجه چه شد؟ این همه خانه خراب و این همه انسان کشته شد، نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که دنیا به نفرت اسرائیل پی برد، کجای دنیاست که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نگویند؟ امروز همه مردم جهان به‌عنوان عناصر ضد صهیونیستی قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: قیام مردم غزه سرمایه گذاری شد برای اینکه آبروی جهانی آمریکا و اسرائیل روی کره زمین از بین برود و این بالاترین برداشت و منفعت در هزینه‌ای بود که مردم غزه دادند، این همان «ما رأیت الا جمیلا» بود که زینب کبری بیان کرد.

وی تأکید کرد: امروز اسرائیل منفور و مفتضح شد، مورد نفرت فکری همه جهانیان قرار گرفت و نکبت اسرائیل بر همه جهانیان ثابت شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا