اخبار استان ها

حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اردبیل، حسین پیرموذن، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در یک ماه گذشته اقدامات پربرکتی در سطح استان انجام شده است که کلنگ‌زنی منطقه آزاد از جمله آنهاست که ثمره زحمات و تلاش امام جمعه محترم، استاندار ساعی و اصحاب رسانه است و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه اردبیل در حال رشد و توسعه صنعتی است افزود: واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته با انبوهی از مشکلات روبرو بودند که امروز این مسئله به همت کمیته حمایت قضائی، ستاد تسهیل، بازرسی و همکاری مسئولان استانی به موارد جزئی و صرفاً به درخواست برای توسعه واحدها تقلیل یافته است.

نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور ادامه داد: تسریع اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان موضوع دیگری است که تلاش استاندار در این رابطه قابل تقدیر بوده و امیدواریم با ادامه این عزم و همکاری مسئولین دولتی با بخش خصوصی روند رشد اقتصاد استان شتاب گیرد.

پیرموذن با اشاره به اتمام عملیات احداث تونل دوم گفت: تکمیل زیرساخت‌ها همواره منجر به توسعه اقتصادی شده است و هرجایی رشد و رونقی وجود داشته، تجهیز و تکمیل زیرساخت‌ها پیش زمینه این توسعه و رونق بوده است که جا دارد از طرف بخش خصوصی قدردان این اتفاق بزرگ در استان باشیم.

وی در ادامه از آمار صدور خدمات فنی و مهندسی در استان خبر داد و افزود: صادرات خدمات فنی، مهندسی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق در روزهای اخیر بود که این موضوع برای اردبیل و بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات فنی و مهندسی استان فرصت مناسبی است که باید از آن بهره برد و مشکلات فعالان خدمات فنی و مهندسی در سطح ملی بررسی و رفع کرد.

بانک‌ها به دور از بنگاه داری حامی بخش تولید و صنعت باشند

وی اظهار کرد: بازنگری در نحوه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش با رویکرد جدید بانک مرکزی موضوعی است که فعالان اقتصادی استان بر آن اصرار داشته و توجه ویژه مسئولان نسبت به آثار و پیامدهای منفی این مسئله را مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش بانکی، تأمین مالی کوتاه مدت برای ادامه فعالیت روزمره یک واحد تولیدی و حداکثر به میزان یک دوره گردش کالا است افزود: در سالی که جهش تولید از تأکیدات مهم مسئولان کشور و حمایت مالی از بنگاه‌های تولیدی جزو وظایف بانک‌ها است، تمایل به بنگاهداری و تبدیل بانک‌ها به بنگاه اقتصادی عملاً تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را با مانع جدی روبرو می‌کند.

نایب پارلمان بخش خصوصی کشور با تاکید بر اینکه حاشیه سود پایین بخش تولید از دلایل امتناع بانک‌ها از اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی است گفت: فریز نقدینگی در بانک‌ها و عدم تزریق این وجوه به سمت تولید، مشکلات عدیده ای را برای اقتصاد کشور به همراه دارد، در صورتی که با اتخاذ نظام‌های متنوع پرداخت تسهیلات متناسب با هر صنعت می‌توان اقتصاد کشور را تحت تحول قرار داد.

پیرموذن ادامه داد: تأمین مالی و وابستگی بخش تولید به بانک‌ها در استان غیرقابل انکار است و تقاضای بالای بخش تولید برای دریافت تسهیلات بانکی، نقدینگی و سرمایه در گردش و اتخاذ ساز و کارهایی حمایتی متناسب با میزان ظرفیت و توان واحدهای تولیدی، نیازمند تلاش و همت ویژه مسئولان اقتصادی استان برای رونق و پایداری اقتصاد در اردبیل است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا