اخبار استان ها

حذف برون‌سپاری و استفاده از نیروهای توانمند یزد برای نقشه‌برداری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، محمدعلی فلاح تفتی امشب_ چهارشنبه ششم تیر_ به مناسبت هفته قوه قضائیه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای ثبتی استان یزد اظهار کرد: این استان مدت‌ها رتبه نخست کشور را در خیلی از شاخص همچون کاداستر کشاورزی داشته ملاک رقابت و پیشرفت استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: البته یزد با وجود کمبود نیرو، به دلیل کیفیت بالای نیروهای انسانی بویژه در پست‌های مدیریتی و انتخاب درست و مناسب این افراد، برتری‌های زیادی در شاخص‌های کشور کسب کرده است.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور در ادامه با اشاره به قانون جامع حدنگار بیان کرد: این قانون از سال ۱۳۹۴ الزام و اجرایی شد ولی تا سال ۱۳۹۸ کار با کندی انجام می‌شد ولی از این سال، کار جدی تر و از سال ۱۴۰۱ در کاداستر اراضی زراعی با اولویت پلاک‌های بزرگ ادامه یافت و امسال هم، کار بر روی قطعه به جای پلاک مدنظر قرار گرفته است.

فلاح در بخش دیگر جلسه، در تشریح قانون الزام به تنظیم ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: با ابلاغ این قانون از تاریخ سوم تیرماه امسال، ثبت درخواست‌های زیادی در سامانه پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و آموزش مستمر آن توسط مدیران کل و مسئولان ستادی استان‌ها افزود: یکی از اصلی‌ ترین ویژگی‌های این قانون ایجاد تحول در امور ثبتی و رسیدن به هدف اصلی مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر سلب اعتبار اسناد عادی در مقابل اسناد رسمی است و لازمه اولیه اجرای آن پذیرش و توجه کارکنان ادارات ثبت در سراسر کشور می‌باشد.

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این قانون برای حذف مشاورین املاک نیامده، توجیه این بنگاه‌ها ضروری است چون اختیاراتی برای آن‌ها در این قانون تعریف شده است.

فلاح در پایان گزارشی از اضافه شدن برخی کارکردها در سامانه ثبت آنی به صلاحیت دفاتر اسناد رسمی بر مبنای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول اشاره کرد و به سوالات مدیران ستادی اداره کل و رؤسای واحدهای ثبتی استان یزد پاسخ داد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا