اخبار استان ها

حرکت کارناوال‌های شادی و عروسک‌های غول‌پیکر در شهر

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفتگویی، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و آئین‌های استقبال از نوروز بهانه‌ای برای تقویت نشاط شهروندی و گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانواده است.

وی افزود: شیوع کرونا در گذشته خاطرات تلخی را برای بسیاری از خانواده‌ها رقم زد و برنامه‌های نوروزی شهرداری‌های شهرهای ایران نیز به‌دلیل قطع زنجیره این ویروس لغو شد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا، فضای شاد و با نشاطی که حرکت کارناوال‌های شادی در سطح شهر و برای شهروندان ایجاد می‌کنند برنامه‌ریزی لازم برای اجرای اینگونه برنامه‌ها به صورت محله محور انجام شد.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: طی روزهای گذشته حضور هنرمندان در خیابان‌ها و محلات مختلف شهر حال و هوای شهر را بهاری کرد و بسیاری از شهروندان دقایقی از وقت خود را در ساعات باقی‌مانده به آغاز سال تحویل به تماشای برنامه‌های شاد با استفاده از شخصیت‌های نوستالژی اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال شهروندان به خصوص نسل جدید از راه‌اندازی کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر و شور و نشاطی که در شهر به راه می‌اندازد، بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم اسفندماه کارناوال شادی و عروسک‌های غول پیکر در سطح شهر و محلات مختلف حضور پیدا خواهد کرد و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

شهردار زرین‌شهر گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده طی روزهای گذشته، برگزاری جشن‌های میدانی و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری نوروزی مورد توجه و استقبال پرشور شهروندان قرار گرفته است و امیدواریم در ادامه مسیر نیز روح امید و زندگی در میان شهروندان تقویت شود.

اسماعیلی‌احمدی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکتی و دستیابی به شاخصه‌های یک شهر سالم، زیبا، توسعه‌یافته و پویا و به تبع آن آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی شهر نیازمند تلاش و اراده جدی است، بر همین اساس در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی علمی و اجرای دقیق آن در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در کنار مباحث عمرانی زمینه تحقق این مهم را در خطه طلایی ایران را فراهم کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا