اخبار استان ها

حل مشکلات آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در گروی اقدام

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، تکمیل آزادراه کنارگذر شرق اصفهان (شهید حجازی)، حجم زیادی از ترافیک ورودی به شهر اصفهان و کمربندی‌های آن را کاهش داده و سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان سفر خواهد شد. همچنین به کاهش استهلاک خودروها و حجم تصادفات و آلاینده‌ها نیز کمک می‌کند.

با این وجود هنوز مردم کمی از این مسیر برای عبور و مرور استفاده می‌کنند. شاید دلیل اصلی آن عدم وجود مراکز بین راهی و امکانات رفاهی در این مسافت طولانی است. این در حالی است که عوارض دریافتی در این آزادراه نسبت به سایر بزرگراه‌های جایگزین و قدیمی نیز بیشتر است.

مسافرینی که از اصفهان وارد این آزادراه می‌شوند تقریبا تا نزدیکی‌های نطنز باید قید هرگونه امکانات رفاهی را بزنند. از آب خوردن گرفته تا سوخت خودرو، مسیری فاقد هرگونه امکانات رفاهی.

پیگیری‌های خبرنگار تابناک در اصفهان نشان می‌دهد تا امروز تعدادی مجوز برای احداث جایگاه خدماتی در این مسیر صادر شده است اما صاحبان امتیاز علیرغم دریافت مجوزها هنوز اقدام به راه‌اندازی این مکان‌ها نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد اداره کل راه و شهرسازی استان هم بنایی بر رفع مشکلات این آزادراه ندارد. باید دید چرا این اداره کل که مرجع صدور این مجوزهاست، از مالکان مجوز پیگیر ساخت این جایگاه‌های خدماتی نیست؟

بدیهی است که مسافت زیاد این آزادراه تا جاده نطنز احداث جایگاه خدماتی در این مسیر را به امری ضروری تبدیل کرده است. طی این مسافت طولانی بدون استراحت سبب تصادفات ناشی از خواب آلودگی و همچنین مشکل کمبود سوخت وسایل نقلیه در بین راه می‌گردد. فقط کافی است مدیران مربوطه اراده کنند تا هرچه زودتر مسیر مذکور بیش از پیش زیر بار ترافیکی رود./ پایان پیام

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا