اخبار استان ها

حمایت از تولید نان کامل وظیفه دولت و نمایندگان مردم است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمان، محمد معتمدی‌زاده در بازدید از دومین جشنواره ملی نان شهرداری کرمان، با بیان اینکه مراسم پخت نان، برای بسیاری از ایرانیان جنبه خاطره‌انگیز دارد، اظهار کرد: گندم مهمترین غله مصرفی در کشور و نان اساسی‌ترین غذا و برکت سفره ایرانیان است.

وی با تقدیر از شهردار کرمان و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار برای برگزاری جشنواره ملی نان و دیگر مدیران و مهمانانی که به رونق این جشنواره افزودند، افزود: دولت به‌ویژه وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی باید با حمایت از کشاورزان گندم‌کار بستر تهیه، پخت و مصرف نان کامل را در کشور فراهم کنند؛ به‌ویژه که ما در سیاست‌های کلان کشور بر خودکفایی در زمینه گندم تأکید داریم

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی آگاهی مردم کشور را درخصوص مصرف بهینه نان مطلوب دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین نمونه‌های گندم جهان در استان کرمان و به ویژه در منطقه نگار شهرستان بردسیر است که ظرفیت بسیار بالایی برای مرکزیت کشت گندم در کشور دارد.

وی ادامه داد: با تحقیقات اخیر، قدمت تمدن منطقه نگار از ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار سال تخمین زده می‌شود که می‌تواند ظرفیت گردشگری قابل توجهی برای این منطقه باشد.

معتمدی‌زاده با تأکید بر اینکه استان کرمان ظرفیت دارد که جشنواره ملی نان را تا سطح بین‌المللی ارتقا ببخشد، بیان کرد: در مجمع نمایندگان استان کرمان، با اتکا به همدلی زیادی که بین نمایندگان برای توسعه استان وجود دارد، از هیچ تلاش و حمایتی درخصوص مسئله یادشده، دریغ نخواهد کرد.

وی درباره امکان برگزاری جشنواره ملی نان با مشارکت فعال شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: شما قدم بردارید، ما در مجمع نمایندگان استان حمایت می‌کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا