اخبار استان ها

حمایت از فلسطین باید مسئله اول ما باشد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی صبح امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم خرداد_ در خطبه نماز عید فطر مرکز مازندران با تاکید بر توجه به تقوا و پرهیزگاری اظهار کرد: اگر باتقوا باشیم همیشه وظیفه را بر غریزه مقدم می‌داریم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین یادگاران پیامبران همین قربانی کردن در عید قربان است که یادگار حضرت ابراهیم (ع) است، افزود: این حضرت مظهر مقدم‌داشتن وظیفه بر غریزه است، خیلی وقت‌ها غریزه و وظیفه با هم نمی‌سازند.

خطیب نماز عید قربان ساری با اشاره به تولید گلاب و کشت گل محمدی در شهرستان ساری عنوان کرد: این محصول در حال رواج است که درآمد خوبی دارد، اما کشاورزان انتظار دارند که جهاد کشاورزی برای جشنواره غرفه‌های فروش در اختیارشان قرار دهد.

محمدی لائینی مسئله اول کشوری را انتخابات بیان کرد و گفت: باید آن را جدی بگیریم و همان‌گونه مقام معظم رهبری در دیدار روز شنبه گذشته با برخی از مدال‌آوران فرمودند برای انتخابات در درجه اول افزایش مشارکت مهم است، پس یک نفر هم نباید باشد که رأی نداده باشد.

وی ادامه داد: ایشان بعد فرمودند که برای انتخاب خوب ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت این ملاک‌ها را دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مسئله اول جهان اسلامی ما همین جریان غزه و فلسطین است که دشمنان می‌خواهند فلسطین فراموش شود و اولویت ما نباشد، یادآور شد: حضرت امام (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس نشان داده که مسئله فلسطین برای ما همواره مسئله اول است و نباید فراموش شود که غاصبان به فلسطین آمدند و خانه و زندگی را غصب کرده‌اند.

وی با اشاره به قتل عام ۴۰ هزار نفر در طول هشت ماهه گذشته در غزه، اظهار کرد: وظیفه ما این است که فلسطین مسئله اول ما باشد و از غزه و فلسطین حمایت کنیم.

محمدی لائینی تصریح کرد: جنگ در غزه جنگ بین غریزه و وظیفه را نشان می‌دهد که طبق وظیفه غزه‌ای‌ها مقاومت کنند با اینکه غریزه چیز دیگری می‌گوید، یعنی وظیفه را مقدم دانستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا