اخبار استان ها

خام فروشی یکی از چالش‌های اساسی استان کردستان است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، کیومرث حبیبی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مهر_ در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان کردستان که با ارائه ۱۳ دستورکار با عنوان طرح‌های خدماتی و گردشگری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان از کارگروه امور زیربنایی خارج می‌شود لذا باید طرح‌ها با جزئیات و دقت بالا و کمترین آسیب مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.

وی بر حمایت از صنعت گردشگری و توریسم تاکید کرد و افزود: صنعت گردشگری و توریسم یکی از ظرفیت‌های اساسی استان است و باید با دید مثبت به طرح‌های این حوزه نگاه کرد و از آن‌ها حمایت کنیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه به اهمیت پیش‌گیری از خام‌فروشی در استان اشاره و تصریح کرد: خروج محموله‌های خام معادن و فرآورده‌های استان به سایر استان‌ها جهت فرآوری و برگشت مجدد محصول نهایی آن‌ها به استان یکی از چالش‌های پیش‌روی کردستان است که شدیداً نیازمند بازنگری بوده که اجرای زنجیره فولاد در استان بخشی از آن است.

حبیبی با بیان اینکه معادن باارزش بسیاری در کردستان کشف شده که باید در درجه اول در راستای توسعه استان کردستان به بهترین نحو ممکن از آن‌ها بهره کرد، گفت: طرح کنسانتره آهن صبانور با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی است که برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مقرر است شرکت صنعتی صبا نور سرمایه‌گذاری عظیمی را در استان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: معدن کنسانتره صبا نور در گلالی شهرستان قروه با ذخیره قطعی ۲۰۰ میلیون تُن در زمینی به مساحت ۸۷ هکتار احداث می‌شود که موجب توسعه این واحد صنعتی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: پروژه صبا نور در جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی و در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوبه گرفت و امروز نیز در جلسه کارگروه زیربنایی مصوب شد تا به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شود.

حبیبی در ادامه به ساخت و ساز در محدوده بلوار ساحلی اشاره کرد و گفت: نباید برای ساخت و ساز در برخی از مناطق شهر سنندج از جمله بلوار ساحلی و سمت دیگر رودخانه قشلاق هیچ مجوزی غیر از گردشگری و توریسم و یا کاربری‌های زراعی و باغی صادر شود چرا که تا ۱۵ یا ۲۰ سال آینده اراضی مابین پل قشلاق تا گریزه به مرکزیت جغرافیایی کلان شهر سنندج تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ عنوان طرح‌های مطرح شده در این جلسه هتل آپارتمان، انواع پوره میوه و سبزیجات، کانه‌آرایی سنگ آهن و کنسانتره آهن، بسته‌بندی انواع بذر، احداث سنگ ساختمانی تزئینی، تولید محصولات باغی در گلخانه، ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه و بوم‌گردی بود که مصوب یا رد شدند.

لازم به ذکر است در ادامه چهارمین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک نیز برگزار شد و در این جلسه ۱۶ دستور کار با عنوان‌های بوم‌گردی، هتل آپارتمان، گلخانه، پرورش مرغ تخم‌گذار، ساخت سنگ‌های ساختمانی تزئینی، ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه، بسته‌بندی انواع بذر، انواع پوره میوه و سبزیجات، اتاق کارگری و نگهبانی، تولید لوله پلی اتلین، اقامتگاه بوم‌گردی و بسته‌بندی حبوبات و غلات جهت مصوب یا رد شدن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا