اخبار استان ها

خبرنگاران از ارائه آمار لحظه‌ای انتخابات خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، حسین براتی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان قزوین با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ اظهار کرد: رسانه‌ها باید خط مقدم اخلاق‌محوری و اخلاق‌گرایی در جامعه باشند تا بتوانند نقش خطیر خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

وی افزود: طی روزهای اخیر و در شرف برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد برخی انحراف‌های اخلاقی بودیم که جا دارد برای پیشگیری از تبعات بیشتر این موضوع را به ریل اصلی فعالیت‌های خود بازگردانیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه امروز دشمنان قسم‌خورده تمام‌قد ایستاده و رفتارهای رسانه‌ای را رصد می‌کنند، گفت: بنابراین بایستی به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن شاد کن نباشیم، به ویژه در روزهای مناسبتی از جمله برگزاری انتخابات که نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.

براتی افزود: رسانه‌ها باید به وظیفه اصلی خود که همانا اتحاد و یکدل کردن آحاد جامعه جهت حضور در پای صندوق‌های رأی است، توجه داشته باشند، چرا که این روزها چشم و گوش جامعه به رسانه‌ها دوخته شده و هیچ کسی حق ندارد نقش و جایگاه رسانه را از راهبری افکار عمومی و بصیرت‌افزایی به دیکته‌محوری تغییر دهد.

وی ادامه داد: از تمامی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خواسته شده که از ارائه آمار لحظه‌ای انتخابات خودداری کنند تا جو روانی جامعه به هم نریزد. در ضمن انتشار پیروزی نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری تنها پس از اعلام رسمی وزارت کشور امکان‌پذیر است.

مدیرکل ارشاد استان قزوین با ذکر اینکه باید رسانه‌ها در پوشش هرچه باشکوه مراسم بعد از انتخابات و پیروزی نامزد نهایی مراقب باشند تا خدای ناکرده شیرینی مشارکت حضور مردم به کام آنان در نهایت تلخ نشود، گفت: رسالت خطیری که امروز پیش پای رسانه‌ها قرار دارد مبتنی بر فعالیت خود رسانه‌ها و بر اساس درک از وضع موجود ایجادشده است.

براتی اضافه کرد: در ماجرای شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان در اردیبهشت سال جاری تمامی رسانه‌های قزوین سنگ تمام گذاشتند و این داغ بزرگ برای نظام و انقلاب را به خوبی تشریح کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا