اخبار استان ها

خراسان جنوبی آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و در سلامت کامل است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در جلسه ستاد انتخابات استان ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: امید است با عنایت پروردگار متعال شاهد برگزاری انتخاباتی با پرشور و با مشارکت بالای مردمی و انتخاب اصلح برای کشور باشیم.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات در خراسان جنوبی تاکنون به طور منظم و مرتب برگزار شده و هم اکنون هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات در استان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها وجود دارد و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مقدمات کار فراهم است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران استان تمام نگاه و تلاش خود را معطوف به برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم داشته باشند، گفت: حفظ بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات از نکات و موارد مورد تاکید استانداری است که این مهم به جد رصد خواهد شد.

وی بر تعامل نزدیک بخشداران و فرمانداران با هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به جد مورد توجه فرمانداران باشد، مباحث آموزشی برای اعضای شعب در راستای افزایش تسلط بر کار است.

قناعت با اشاره به اینکه فرآیندهای انتخابات باید به موقع و رأس ساعت تعیین شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور صورت گیرد، گفت: امید است که هشتم تیرماه شاهد مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی همانند سایر انتخابات‌ها در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و به ویژه شهید جمهور، گفت: امروز به برکت زحمات و تلاش‌های شهید رئیسی عزیز کشور ما تبدیل به کارگاه سازندگی در همه بخش‌ها شده و شاهد اتفاقات بسیار مبارکی در سطح کشور در بحث افتتاح پروژه‌های مختلف هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چرخش اقتصادی کشور روند بسیار خوبی را به خود گرفت، افزود: آیت‌الله شهید رئیسی در حالی دولت سیزدهم را تحویل گرفت که علاوه بر تأمین مخارج اصلی و روز کشور، باید ماهانه مبلغ هنگفتی را برای پرداخت بدهی‌های دولت قبل هم پرداخت می‌کرد که همه این‌ها با تلاش دولت و لطف خداوند صورت گرفت و روند کشور رو به رشد و توسعه رفت.

وی با بیان اینکه تورم سالانه تا قبل از دولت سیزدهم ۴۳.۲ درصد بود و در دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه امسال به ۳۷ درصد رسید، گفت: میانگین رشد اقتصادی بدون نفت کشور طی سه سال گذشته به ۴.۳ درصد رسیده است.

قناعت به خدمات ویژه دولت سیزدهم برای خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: احداث ۲۷۰ کیلومتر باند دوم جاده‌ای طی سه سال، کلنگ زنی و آغاز ساخت راه آهن به طول ۴۳۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان برای فاز اول، آغاز طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و الحاق ۵ هزار هکتار به اراضی محدوده ساخت و ساز در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و احیای واحدهای تعطیل شده مانند کارخانه قند قهستان، افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان تنها گوشه‌ای از خدمات دولت سیزدهم برای توسعه خراسان جنوبی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا