اخبار استان ها

خیرین زنجانی ۴۰۶ آموزشگاه در استان زنجان ساختند

علی‌اکبر فاضلی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: خیران به عنوان یکی از بال‌های توانمند دولت در زمینه ساخت و تجهیز مدارس هستند و روز به روز شاهد مشارکت بیشتر آنها در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد سرانه فضاهای آموزشی، پروژه‌های خیرساز و نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس بوده‌ایم، اظهار داشت: بالغ بر ۳۰ درصد مدارس استان با مشارکت و حمایت خیران نیک‌اندیش ساخته شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز یادگاری از خود باقی می‌گذارند که هیچ وقت فراموش نمی‌شود و کار ارزشمند آنها باقیات صالحات ماندگار خواهد بود، اضافه کرد: خوشبختانه روز به روز شاهد مشارکت بیش از پیش خیرین در این امر مهم هستیم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در این استان گفت: خیرین فرهنگ‌دوست از بدو تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تا کنون ۴۰۶ آموزشگاه، نمازخانه و سالن ورزشی با دو هزار و ۳۴۷ کلاس درس در نقاط مختلف استان زنجان ساخته‌اند.

فاضلی افزود: هدف اصلی مجمع خیرین مدرسه‌ساز، جذب مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای ساخت، تکمیل، مقاوم‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی استان زنجان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۴۱ پروژه با ۱۶۵ کلاس با مشارکت خیرین سال گذشته کلنگ‌زنی شد و جزو پروژه‌های نیمه‌تمام است، اضافه کرد: تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام خیری – مشارکتی یا در دست احداث ۷۱ مورد با حدود ۳۴۸ کلاس به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با اشاره به اینکه محوریت اصلی این جشنواره مرتبط با عدالت، آموزش برابر و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، اظهار کرد: توسعه انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی و نوسازی و تجهیز مدارس در کشور، گفت: با وجود آنکه سرانه فضای دانش‌آموزی استان از میانگین کشوری بیشتر است، اما مرکز استان کمترین سرانه فضا را دارد و یکی از دغدغه‌های ما در مرکز استان، کمبود شدید آموزشگاه در شهرک‌های اقماری و خود شهر زنجان است.

فاضلی با بیان اینکه برای تکریم مقام خیران مدرسه‌ساز، کلاس‌های این مدارس به نام خیران نام‌گذاری می‌شود، بیان کرد: در راستای ارج نهادن به خیران و جذب مشارکت حداکثری آنها در امر مقدس مدرسه‌سازی و سیاست‌های وزارتی، انجام این کار ضرورت دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا