اخبار استان ها

دستاوردهای اقتصادی استان یزد در دولت سیزدهم

محمد دهقان منشادی در گفتگویی در یزد با اشاره به بخشی از اقدامات و دستاوردهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در پی تلاش‌های صورت گرفته، ۵۱۰ فقره اموال مازاد دولت به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در استان شناسایی شد و ۴۶ ملک مازاد دولت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

وی از تدوین بسته‌های رونق مولدسازی اموال دولتی از جمله پنج بسته به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: شناسایی و دریافت سند ملکی برای ۳۲۰ ملک دولتی بدون سند و صدور بالغ بر ۱۸ هزار سند تک برگی املاک دولتی از دیگر دستاوردهای این دولت بود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد از ایجاد اولین شرکت تأمین سرمایه استان یزد، راه‌اندازی اولین سکوی تأمین مالی جمعی در استان و شناسایی ۳۴ فقره قوانین مخل کسب و کار در استان یزد خبر داد و تصریح کرد: جلب ۱۵۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری در استان یزد انجام شده که از این مقدار تاکنون ۲۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۹ طرح سرمایه‌گذاری جذب شده است.

دهقان منشادی اضافه کرد: اقدامات تحولی در حوزه اقتصاد و راه‌اندازی و به‌روزرسانی وب سایت سرمایه‌گذاری استان یزد به چهار زبان خارجی انجام شده است.

وی تصریح کرد: دستاوردهایی همچون تهیه و قرارگیری ۵۰ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری استان در فرآیند بازاریابی بین‌المللی، تدوین ۱۳۵ پروژه شاخص سرمایه‌گذاری در قالب سند تحولی یزدنوین و تهیه کیف سرمایه‌گذاری از ۱۳۵ فرصت سرمایه‌گذاری که دارای مجوز بی‌نام هستند، از اقدامات انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به بعضی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان، گفت: قرارگیری در لیست راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری در استان، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری به شیوه‌های مختلف از جمله اقداماتی بوده است که در راستای توسعه اقتصادی استان انجام و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

دهقان منشادی با اشاره به تلاش برای تأمین مالی طرح‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری استان یزد از مسیر بازار سرمایه، گفت: راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار و صدور مجوزهای الکترونیکی از اقدامات مؤثری بود که برای توسعه کسب‌وکار در کشور انجام شده و بخشی از فعالیت‌های تحولی بوده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا