اخبار استان ها

دستگیری تخریب‌گر تپه باستانی ازنا

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان؛ روز گذشته خبری مبنی بر تخریب تپه باستانی کوی کیوان این شهرستان در فضای مجازی منتشر شد که مطالبه بسیاری از شهروندان را مبنی بر جلوگیری از فعالیت افراد سودجو برای ساخت و ساز در حریم این تپه بدنبال داشت.

شواهد سطحی از جمله سفال‌های این محوطه نشان از استقرارهای متعدد از دوران مس و سنگ تا قرون میانی اسلامی دارد و حال برخی افراد با اقداماتی سودجویانه موجب تخریب این اثر باستانی شده‌اند.
به گفته شهروندان حجم و نحوه برداشت خاک توسط فرد خاطی طی روز گذشته نشان از عمدی و آگاهانه بودن تخریب و با هدف از بین بردن این محوطه داشته است.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این راستا گفت: روز گذشته یک فردی بدون دریافت مجوز از شهرداری و میراث فرهنگی اقدام به تخریب بخشی از محوطه باستانی کوی کیوان شهرستان ازنا کرده است.

وی افزور: در اثر خاکبرداری بخشی از این محوطه باستانی تخریب شد که فرد خاطی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

حسن‌ور با بیان اینکه فرد خاطی قصد ساخت و ساز در این حریم باستانی را داشته، گفت: اگرچه بارها اجازه ساخت و ساز در حریم و عرصه تپه باستانی کوی کیوان ازنا داده نشده است، اما در مواردی شاهد هستیم که افراد خاطی اقدام به تخریب و خاکبرداری این منطقه می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا