اخبار استان ها

دستگیری ۶ عضو گروهک تروریستی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان، امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سربازان نظامی در سراسر استان با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی امنیت قابل قبولی برای شهروندان به ارمغان آوردند.

وی افزود: این استان علی رغم اینکه به استان امنیتی نامگذاری شده اما جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و این امنیت حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای یازدهمین مرحله از طرح رعد که مبارزه بی‌امان با تمام مؤلفه‌های ناامنی در حوزه‌های مختلف است، گفت: در این طرح توفیقات قابل توجهی حاصل شد و در کنار این طرح نیز طرح‌های امنیت محله محور در ۲۶ شهرستان اجرا شد.

جلیلیان بیان کرد: برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز و قاچاقچیان سلاح‌های غیرمجاز، سوداگران مرگ، افراد بیگانه غیرمجاز، خودروهای حامل اتباع بیگانه، خودروهای شوتی و سایر طرح‌های امنیتی و پیشگیرانه نیز اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد ۱۳ درصد کاهش جرایم در استان، افزایش دو درصدی دستگیری سارقین، افزایش پنج درصدی کشفیات حاصله هستیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم گفت: از ابتدای سال‌جاری در مجموع ۲۷ هزار و ۳۱ نفر متهم دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشتیم.

وی ادامه داد: در ۳ ماه سال جاری ۷۲۸ قبضه انواع سلاح غیرمجاز و ۲۵ تن انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه ۶۴۷ نفر از قاچاقچیان خرد و کلان دستگیر شدند.

جلیلیان با بیان اینکه ۶ هزار معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شده که در این زمینه نیز ۱۳ درصد افزایش داشتیم، اذعان کرد: ۱۷ هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز دستگیر شدند که روند افزایشی ۲۴ درصدی را در این زمینه داشتیم و تلاش می‌شود تا این میزان به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: ۶ نفر از اعضای گروهک‌ها نیز دستگیر، ۶ نفر نیز به هلاکت رسیده و ۲۹ نفر اشرار مسلحی که برای شهروندان مزاحمت را ایجاد کردند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ۶ باند قاچاقچی مهمات متلاشی و ۹۱ سارق مسلح دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در حوزه برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی بیش از ۸۰ درصد از جرایم سایبری در استان منجر به کشف و دستگیری شدند، همچنین ۷۵۰ سایت غیرمجاز مسدود سازی و ۷۵۰ پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شده است.

جلیلیان تصریح کرد: تصادفات جاده‌ای نیز امسال ۳۰ کاهش پیدا کرده و کنترل نامحسوس خودروها نیز تا حدودی بازدارنده بوده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در بحث پلیس افتخاری دو هزار نفر عضو آقا و خانم داریم که در بیش از ۱۰۰ نوع مأموریت فعال بوده و همکاری می‌کنند.

وی گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، باشور و باشعور را دارد تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و افزود: بعد از حادثه تروریستی راسک، قرارگاه ویژه‌ای برای ضد تروریستی تشکیل شد که موفق شدیم طی یک سری اقدامات فنی اطلاعاتی و با عملیات‌های منسجم تعداد ۶ نفر از عوامل اصلی پشتیبان گروهک را شناسایی و دستگیر کرده و سلاح‌های ویژه‌ای از آنها کشف و ضبط شود.

وی گفت: این پرونده‌ها دنباله دار است و روند رسیدگی به آنها ادامه دارد اما تقریباً همه عوامل شناسایی و دستگیر شده و یا به هلاکت رسیدند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه جرایم سایبری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مردم و مال‌باختگان سایبری استرداد شد و برگشت خورد و ۹۵ درصد پرونده‌ها در ۳ ماهه امسال در این حوزه کشف شد و تا پایان ماه امیدواریم این میزان به ۹۷ درصد برسد.

گفتنی است؛ در این نشست جمعی از معتمدین، ریش سفیدان و عشایر منطقه سیستان از سردار جلیلیان فرمانده انتظامی استان به دلیل دستگیری باند سارقان ۲۳۰ نفر شتر تجلیل کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا