اخبار استان ها

دفاتر استانداردسازی در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه ایجاد می‌شود

داوود نجفی در گفتگویی در خوزستان با اشاره به اهمیت افتتاح دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: طبق قانون تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در امر استانداردسازی و توسعه استانداردها به این سازمان کمک کنند.

وی افزود: طبق ماده ۲۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان موظف است نسبت به یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های استانداردسازی از طریق تدوین برنامه راهبردی استانداردسازی کشور اقدام کند که این برنامه سال گذشته در قالب ۲۵ هدف و ۱۰ راهبرد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان عنوان کرد: مهم‌ترین راهبرد این برنامه ایجاد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بود که مرحله نخست، ایجاد این دفاتر در دانشگاه‌ها بوده و همه دستورالعمل‌ها به دانشگاه‌های استان ابلاغ شده است.

نجفی اضافه کرد: تاکنون شش دفتر در سطح دانشگاه‌های خوزستان افتتاح و فعال شده است و هفته آینده نیز دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد شوشتر راه‌اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دفاتر با هدف مشارکت مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی افتتاح شده و یکی از مهم‌ترین وظایف این دفاتر شرکت در دوره‌های آموزشی با موضوع استانداردسازی، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و کمیته‌های بین المللی است.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به عنوان بازوان توانمند و نقش‌آفرین در تولید علم و تربیت نیروی انسانی یکی از ذی‌نفعان سازمان استاندارد هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا