اقتصاد کلان

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ویتنام اواخر خرداد برگزار می‌شود

پنجمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی کشور در سال جاری با قرائت فاتحه برای شهادت رئیس جمهور کشورمان و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان، به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط در این وزارت‌خانه برگزار شد.

 صفری در ابتدا با اشاره به حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان و هیئت همراه ایشان، بر لزوم تلاش جهت تداوم رشد روابط اقتصادی خارجی کشور در مدت باقی‌مانده از دوره فعالیت دولت سیزدهم تأکید نمود و از نمایندگان دستگاه‌های حاضر درخواست کرد بدون وقفه به انجام امور محوله به بهترین شکل ممکن ادامه دهند. وی همچنین ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم در همسایه‌محوری، ارتقای روابط با کشور‌های منطقه و تقویت مشارکت در سازمان‌های بین‌المللی اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت‌های کنونی کشور دانست و همکاری و همراهی همه نهاد‌ها را در رسیدن به این مهم خواستار گردید.

در این نشست همچنین آخرین وضعیت کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های ویتنام و کنیا و کوبا مورد بررسی قرار گرفت.

علی‌اصغر محمدی، مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، ضمن تأکید بر وجود بستر همکاری با این کشور عضو آسه‌‎آن در بخش‌های علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، سلامت و گردشگری، از برگزاری دهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ویتنام در اواخر ماه جاری خبر داد.

در بخش دوم نشست که به بررسی وضعیت روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کنیا اختصاص داشت، خسروی‌نژاد مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه، ضمن اشاره به تأثیر مثبت سفر سال گذشته رئیس‌جمهور شهید کشورمان به کنیا بر ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی، از برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با این کشور در آینده نزدیک خبر داد و بر وجود ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های اقتصادی با این کشور از جمله در بخش‌های کشاورزی، صدور خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، دارو و سلامت تاکید نمود.

در بخش سوم نشست، عیسی کاملی مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط اقتصادی با کوبا، گزارشی از روند آماده سازی برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با این کشور آمریکای لاتین در اوایل ماه آینده ارائه نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا