اقتصاد کلان

دولت آلمان پیش بینی اقتصادی خود را کاهش داد

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ “، پس از آنکه مؤسسات تحقیقاتی پیشرو در آلمان پیش‌بینی خود را برای اقتصاد این کشور در سال جاری کاهش دادند اکنون گفته می‌شود که دولت آلمان هم انتظارات خود را به سمت پایین اصلاح کرده است. این خبر را روزنامه “زوددویچه سایتونگ” گزارش کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه آلمانی دولت فدرال آلمان پیش بینی اقتصادی خود را به سمت پایین اصلاح کرده است و اکنون منتظر دومین سال رکود متوالی برای سال ۲۰۲۴ است.

روزنامه “زودویچه سایتونگ” امروز یکشنبه گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از داد که وزارت اقتصاد آلمان اکنون فرض می کند که اقتصاد امسال ۰٫۲ درصد کوچک شود. تا کنون، پیش‌بینی رسمی اقتصادی برای سال ۲۰۲۴ افزایش ۰٫۳ درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) بوده است. در سال گذشته، تولید اقتصادی در آلمان ۰٫۳ درصد کاهش یافته بود. آخرین برآورد قرار است روز چهارشنبه اعلام شود.

موسسات تحقیقاتی پیشرو در آلمان هم پیش‌بینی خود را برای اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی کاهش داده بودند. در گزارش پاییز اخیر خود برای دولت، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ ۰٫۱ درصد کاهش خواهد یافت و این دومین بار متوالی است که کاهش می یابد. این به اصطلاح تشخیص مشترک به عنوان مبنایی برای پیش بینی های جدید دولت فدرال در ماه اکتبر عمل می کند که به نوبه خود مبنای برآورد مالیات را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش زوددویچه سایتونگ رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان البته نسبت به شرایط برای دو سال آینده خوشبین تر است. او فرض می کند که اقتصاد به آرامی بر ضعف خودغلبه کرده و دوباره پویاتر توسعه خواهد یافت. بنابراین او انتظار دارد برای سال ۲۰۲۵ تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ درصد افزایش یابد که کمی بیشتر از یک درصد ثابت قبلی است. بر این اساس در سال ۲۰۲۶ انتظار می رود این افزایش ۱٫۶ درصد باشد. موسسات تحقیقاتی پیشرو در اینجا بدبین تر هستند. آنها پیش بینی مشترک خود برای سال ۲۰۲۵ را از ۱٫۴ به ۰٫۸ درصد کاهش دادند. بر این اساس انتظار می رود این شرایط رشد ۱٫۳ درصدی در سال ۲۰۲۶ را به دنبال داشته باشد.

انتصاب سفرای آلمان و انگلیس در تهران؛تکیه به تجربه افغانستاندانمارک کنترل‌های مرزی با آلمان و سوئد را تشدید می‌کند

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا