شهر و جامعهعناوین اخبار

دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با حضور معاو سیاسی و اجتماعی فرماندار برگزار شد

به گزارش  سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، فریبرز امیری معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه های مختلف در ایام نوروز و توجه به سلامت جامعه، شایسته تقدیر بوده که این امر مستلزم همراهی و همدلی بین دستگاهی برای رسیدن به شرایط ایده آل است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان توجه به دو مقوله سلامت و امنیت غذایی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: سلامت به عنوان مقوله ای جدی در کنار امنیت در جامعه مطرح است و هرگونه هزینه در حوزه سلامت در بخش دولتی و خصوصی، موجب کاهش هزینه و آسیب های اجتماعی در دیگر بخش ها می شود.

وی با بیان اینکه ما با چالش های مهمی در منابع حوزه آبریز زاینده رود مواجه هستیم، افزود: جلوگیری از برداشت های بی رویه در بالا دست و کاهش ۲۰ درصدی مصارف آب شرب و ۴۰ درصدی آب در بخش صنعت، ازجمله اقداماتی است که باید با فرهنگ سازی و آموزش جمعیت هدف، گام های مؤثری در این خصوص برداریم.

امیری با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول سلامت، تصریح کرد: کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان باید همکاری و همراهی لازم را جهت اجرای طرح تحول سلامت و مراجعه به پایگاه های سلامت با مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ داشته باشند و این دو مرکز نیز آمار دقیقی ار مراجعات ارائه نمایند.

وی افزود: کمیته پیشگیری از بیماری سالک باید در بخش های ششگانه شهرستان با محوریت بخشداران فعال بوده و گزارش ماهیانه این کمیته ارائه و همکاری های بین بخشی صورت پذیرد..

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید رابطین بهداشتی دستگاه ذی ربط را به مراکز بهداشت معرفی کرده و همکاری های بخشی جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی صورت پذیرد.

وی بر لزوم ساماندهی اماکن گردشگری تأکید و خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی جهت عرضه مواد غذایی در اماکن گردشگری باید نسبت به هماهنگی لازم با مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ اقدام نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا