اخبار استان ها

دومین یادواره شــهدای لرســتان در مرز تمرچــین پیرانشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری یادواره شهدای تمرچین با حضور معاون سیاسی فرمانداری پیرانشهر، مسئول اردوهای راهیان نور آذربایجان‌غربی، فرماندهان هنگ مرزی و مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

مرز تمرچین پیرانشهر یادگار عملیات‌های غرورآفرینی چون والفجر ۲ و کربلای ۲ است و یکی از کارهای ارزنده برای آشنایی بیشتر جوانان با رشادت‌ها و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس احداث یادمان شهدا در این منطقه است که سال گذشته با حضور مسئولان رده بالای کشوری و استانی، از المان یادمان شهدای لرستان در مزار شهدای تمرچین نیز رونمایی شد.

جبهه تمرچین و حاج‌عمران، نامی آشنا در ادبیات مقاومت ملت ایران در منطقه شمال‌غرب است که در غرب پیرانشهر قرار دارد و یادمان شهدای تمرچین (شهدای حاج‌عمران) در دامنه ارتفاعات مرزی این منطقه، بر مزار شش شهید گمنام قرار دارد.

سال گذشته نخستین یادواره ۳۵۰ شهید عملیات حاج‌عمران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تیپ ۵۷ لرستان با استقبال گسترده مردم و خانواده‌های شهدا در مرز تمرچین پیرانشهر برگزار شده بود که انتظار می‌رود اواخر اردیبهشت سال‌جاری نیز دومین یادواره آن برگزار شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا