اخبار استان ها

رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنیم

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز _پنجشنبه هفتم تیر_ در مراسم عمامه‌گذاری ۲۲ طلبه حوزه علمیه لرستان در خصوص اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتظار ما مشارکت بالای مردم و انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی است که طلاب و روحانیون نیز باید برای تحقق این امر ویژگی‌های انتخاب اصلح را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را برای تضعیف اهداف انقلاب و نقش ولایت به کار گرفته‌اند، افزود: علما و روحانیون باید مراقب فتنه‌های دشمنان باشند و بصیرت و روشنگری را در جامعه تبلیغ کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه افرادی که معمم می‌شوند شش مرحله گزینش را گذرانده‌اند، بیان کرد: طلاب سربازان امام زمان (عج) هستند که باید حرمت عمامه را حفظ کنند و قدر جایگاه تبلیغی خود را بدانند.

خاتمی افزود: روحانیان لرستان در مقطعی سخنگوی روحانیت کشور بوده‌ اند و آیت‌الله روح الله کمالوند (ره) کسی بود که پیام روحانیان را برای شاه برد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه لرستان در گذشته حوزه‌ای بانشاط بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه باید برای تربیت مبلغانی سخنور و اثرگذار همت خود را به کار گیرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: حجت‌الاسلام هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری می‌توانند بیشتر به لرستان بیایند و درس خارج را برای طلاب برگزار کنند.

خاتمی با بیان اینکه روحانیت حزب نیست، اما توانسته ۴۵ سال انقلاب را پیش ببرد، گفت: همه شش توطئه کودتا از زمان انقلاب تاکنون با هدایتگری روحانیان خنثی شده است.

وی اظهار کرد: روحانیت محبوب مردم است و مردم با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید رئیسی و همراهانش این موضوع را ثابت کردند و سنگ تمام گذاشتند که طلاب و روحانیون نیز باید در همه حال الگو و البته خدمتگزار مردم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: طلاب و روحانیان باید مردم دار باشند و با سعه صدر و همت جهادی در تبلیغ آموزه‌های دینی و قرآنی کوشا باشند.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه پیشینه علمای لرستان، پیشینه‌ای کهن و تأثیرگذار بوده است، افزود: علمای لرستان همواره هدایتگر مردم بوده و هستند که باید تلاش کنیم این پیشینه پر از افتخار همچنان بدرخشد و از دل همین حوزه‌های علمیه، دانشمندان و عالمان بزرگی رشد کنند و باعث هدایت جامعه شوند.

به گفته حجت الاسلام عبدالهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، ۱۳ حوزه علمیه برادران در استان فعالیت دارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا