اخبار استان ها

راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مناطق مختلف شهر قزوین

فاطمه اشدری در گفتگویی در قزوین با اشاره به وضعیت جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و ولگرد اظهار کرد: جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید به صورت متمرکز و یکپارچه مدیریت شود، و بدین منظور بهتر است از مؤسسات تخصصی و تشکل‌های حمایت از حیوانات کمک گرفته شود.

وی افزود: اگر این موضوع به صورت متفرقه و جداگانه انجام شود، باز همان دور باطل را خواهیم داشت، یعنی دوباره شاهد انتقال غیرقانونی این حیوانات از بعضی استان‌ها و شهرهای همجوار به قزوین خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه خواستار اختصاص مکان ویژه برای دست‌فروشان در شهر قزوین شد و خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای ساماندهی دست‌فروشان و اختصاص مکان ویژه برای این افراد تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشد تا کرامت و شأن شهروندان و خریداران حفظ شود.

اشدری اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت کسی که در خیابان‌های شهر دست‌فروشی می‌کند و کسی هم که مشتری و خریدار است، مناسب نیست و به نوعی کرامت انسان‌ها و شأن شهروندان در این جریان زیر سوال رفته است.

وی ادامه داد: به همین خاطر باید مدیریت شهری در طرح ساماندهی دست‌فروشان حق و حقوق شهروندان را در نظر بگیرد و شرایط خوبی را برای کسب‌وکار دست‌فروشان و خریداران فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های محلی شد و تاکید کرد: مناطق مسکونی با کمبود مراکز تجاری مواجه هستند و راه‌اندازی این بازارچه‌ها ضروری است، البته بازارچه‌های محلی که به فضاهای تجاری، کسب‌وکار و حقوق قانونی کسبه آسیب نرساند.

اشدری اضافه کرد: در این بازارچه‌ها باید ایمنی فروشندگان و مراجعه‌کنندگان توسط پلیس راهور و انتظامی با ایجاد فضاهای رفاهی، اجتماعی و خدماتی تأمین شود و همچنین امنیت، بهداشت و آرامش ساکنان همجوار این بازارچه‌ها هم رعایت شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا