اخبار استان ها

راه‌اندازی بازارچه دائمی عشایری همدان ظرف دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان، جعفر کاویانی دلشاد امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود بازارچه دائمی برای فروش محصولات و صنایع دستی عشایری استان یکی از ضرورت‌ها و نیازها بود که با پیگیری انجام شده این بازارچه تا ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: در همین رابطه در بلوار ارم زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع مربوط به راه و شهرسازی برای ایجاد بازارچه دائمی عشایر استان همدان در نظر گرفته شده که با قیمت‌گذاری این زمین توسط کارشناس و واگذاری آن نسبت به ایجاد این بازارچه اقدام خواهیم کرد.

مدیر امور عشایری استان همدان ادامه داد: با ایجاد این بازارچه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی تولید شده آنان به صورت بهداشتی و با نظارت بهداشتی به صورت مستقیم توسط عشایر ارائه می‌شود.

کاویانی دلشاد اضافه کرد: همچنین ایجاد و راه‌اندازی سایت گردشگری عشایر در گیان نهاوند در دستور کار است و به دنبال آن هستیم که یک سایت گردشگری عشایری مجوزدار در گیان نهاوند راه‌اندازی کنیم که برخی از کارهای آن نیز با منابع طبیعی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در میدان باباطاهر شهر همدان، در حاشیه این جشنواره چهار چادر عشایری از سنندج، ایلام و همدان برای فروش محصولات تولیدی عشایر برپا شده است، ضمن اینکه در جشنواره غدیر خیابان اکباتان نیز سه چادر عشایر برپا شد.

وی افزود: با پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به یکی از کارآفرینان، این کارآفرین اقدام به راه‌اندازی یک سایت آموزشی با تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز کارگاه در بحث خیاطی و سایر رشته‌ها برای دختران عشایر این استان کرده که این سایت آموزشی به زودی افتتاح می‌شود.

مدیر امور عشایری استان همدان ادامه داد: با بیان اینکه عشایر استان همدان با ۴۰۰۰ خانوار و ۷۲ سامانه عرفی ۵.۹ دهم درصد مراتع استان را در اختیاردارند، عشایر استان همدان دارای ۴۷۰ هزار دام سبک هستند که سالیانه ۶۰۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی و ۴۷۵ تن پشم تولید می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا