اخبار استان ها

راه‌اندازی پژوهشکده دفاع مقدس در مازندران

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، سردار سیاوش مسلمی امشب _دوشنبه دوم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز استان مازندران و هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس، با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن دومین کنگره شهدای استان تئاتری با عنوان «راز سرزمین عشق» از بیست‌وهشتم شهریور تا دوازدهم مهر در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک ساری در حال است، اظهار کرد: این نمایش در ساحل سیترا شهرستان نوشهر در ایام تابستان برگزار و با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه با محوریت کنگره تاکنون اجلاسیه‌های متعددی در مازندران برگزار شده است، افزود: در روز پنجم مهر اجلاسیه شهدا ارتش با حضور فرمانده ارتش در دانشگاه علوم دریایی، هفتم مهر اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک ساری با عنوان به هفت تپه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا از برگزاری اجلاسیه پهلوانان کشتی استان مازندران با عنوان مدال عشق در نهم مهر خبر داد و گفت: در روز دهم مهر اجلاسیه دانشگاهیان، اساتید و فرهیختگان در دستور کار است.

مسلمی با بیان اینکه سمفونی مقاومت با دو زبان مازندرانی و فارسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اجلاسیه نهایی نیز در سالن شهید سلیمانی در ساری برگزار می‌شود.

وی از برپایی موکب‌های مردمی برای برگزاری کنگره خبر داد و گفت: قبل از برگزاری اجلاسیه اقداماتی مانند چاپ و تدوین ۴۰۰ عنوان در دستور کار است و ۱۵۰ عنوان کتاب هم در دانشگاه امام حسین (ع) در دستور چاپ قرار دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری اسناد شهدا یادآور شد: یکی از مشکلات بحث جمع‌آوری آمار است که در این زمینه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نسبت به جمع‌آوری تعدادی از آثار اقدام شد، اما به دلیل اینکه اطلاعات ناقص بوده، طی جلساتی داشتیم آمار دقیقی از شهدای استان مازندران دریافت شد، آمار منتشر شده مربوط به همه شهدای مازندرانی است که در سراسر کشور تدفین شده‌اند.

مسلمی با اعلام اینکه از فردا رزمایش سرکشی از خانواده شهدای استان مازندران در برنامه کاری قرار دارد که به موازت حضور در کنار خانواده شهدا از جانبازان بالای ۷۰ درصد هم دیدار داریم، افزود: در این ایام پژوهشکده دفاع مقدس در این استان راه‌اندازی می‌شود که قرار است، آثار ماندگار دفاع مقدس جمع‌آوری و احصا شود؛ همچنین این گروه در حوزه پژوهش، چاپ و مسائل مرتبط با آن فعالیت دارند.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مازندران تنها استانی است که در راستای برگزاری کنگره مجوز برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را دریافت کرده و قرار است این نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی قائمشهر از هشتم تا سیزدهم مهر با حضور ۱۲۰ ناشر داخلی و پنج ناشر ملی دایر شود.

این مسئول بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه هم ۶۰ تولیدکننده استانی و کشوری نمایشگاه عفاف حجاب را برگزار کرده و همچنین ۲۰ تولیدکننده لوازم التحریر هم اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند.

وی با اشاره به ارتباط با برگزاری این کنگره و هزینه‌های مربوط به آن گفت: ریالی از این هزینه از دولت دریافت نشده و همه اقدامات انجام شده و هزینه‌ها با حضور خیریان و افراد علاقمند به فعالان دفاع مقدس تقبل شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا