رسانههای جبهه مقاومت، زینبوار در میدان جنگ ادراکی روایتگری کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، علی پورمیرزایی امروز -چهارشنبه هجدهم تیر- در در مراسم گرامیداشت شهدای رسانه جنگ ۱۲ که در جوار شهید گمنام باغ موزه دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: واقعه کربلا، جنگ شمشیر نبود، بلکه جنگ روایت بود، امام حسین (ع) پیش از واقعه عاشورا در رسانهها و منبرهای دستگاه بنیامیه تنها شده بود و دشمن پیش از جنگ فیزیکی، ذهنها را تسخیر و فتح کرد.
وی با بیان اینکه در آن دوران منبرهای رسمی و خطبههای حکومتی ابزار رسانهای برای ایجاد رعب عمومی بودند، افزود: آن عده از مردم که امام حسین (ع) را به کوفه دعوت کردند، قربانی عملیات روانی شدند و به جای یاری، نشستند و دعا کردند.
مسئول بسیج رسانه استان یزد با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در زنده ماندن واقعه کربلا گفت: حضرت زینب (س) با خطبههای آتشین خود در کوفه و شام، روایتهای نادرست دشمن و یزید را در هم شکست و در اوج اسارت، مظلومیت حق را رسانهای کردند، حضرت زینب (س) رسانه بودند و با قدرت بیان، حقیقت را رسانهای کردند.
پورمیرزایی با گرامیداشت یاد شهدای رسانهای تجاوز رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی به ایران گفت: پیام شهدای اخیر این است که پیروزی در برابر دشمن علاوه بر غلبه در میدان رزم و دیپلماسی نیازمند فتح افکار عمومی است، اگر این سه ضلع تکمیل نشود، فتح و پیروزی بر دشمن محقق نمیشود.
وی بیان کرد: جریان روانی که عبیدالله بن زیاد با تبلیغ و ایجاد هراس در دل زنان کوفی ایجاد کرد، توانست مانع یاری امام حسین (ع) از سوی مردان در دشت کربلا شود اما در نهایت حادثه تلخ و دردناک عاشورا با روایتگری حضرت زینب (س) سبب تضعیف دستگاه اموی شد.
مسئول بسیج رسانه یزد تصریح کرد: جنگ ۱۲ روزه پایان پیدا نکرده است، بلکه در آن، بخش جنگ روایتها آغاز شده است، دشمن سعی دارد امروز با تحریف جنگ در میدان با ابزار رسانه نتیجه این جنگ ترکیبی را به نفع خود تغییر میدهد.
پورمیرزایی گفت: دشمن برای هر شلیکی از قبل روایتی آن را آماده کرده است، رسانه مقاومت نیز باید در جهت شکستن ترس رسانهای که روزگاری در جریان نهضت حسینی موجب سکوت برخی از شخصیتهای تأثیرگذار جامعه شده بود، همت کند.
وی بیان کرد: رسانهها باید روایتگر کامل حوادث شوند تا در این جنگ ترکیبی، پاسخ همه جانبهای از اتفاقات را مورد نظر داشته و با نیتهای پاک و الهی به روایتگری و هدایت درست افکار عمومی بپردازند.
مسئول بسیج رسانه استان یزد ادامه داد: دشمن درصدد از بین بردن اتحاد و انسجام ایجاد شده بین مردم در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه است، تحرکات این روزهای دشمن سوق دادن افکار عمومی به موضوعاتی نظیر اتباع خارجی است تا صحنه جنگ را به ابعاد دیگری بسط و گسترش دهد.
پورمیرزایی گفت: امروز دشمن، بیشتر از موشک به تیتر و تصویر وابسته است و رسانه را ابزار فریب و مهندسی ادراک عمومی قرار داده است.
وی چهار راهبرد کلیدی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن را روایت به موقع و بدون تعویق، شجاعت در روایت و شکستن ترس رسانهای، جامعیت در روایت، نه روایت گزینشی و نیت خالص در روایتگری دانست و گفت: روایت برای خدا رمز تأثیر و ماندگاری است.
مسئول بسیج رسانه استان یزد تصریح کرد: محرم سالجاری، محرم جهاد روایت ملت ایران است، اگر رسانه روایت نکند، تحریفهای دشمن پیروز میدان میشود.
منبع خبر : ایمنا