اخبار استان ها

رسیدگی به تخلفات ۱۰ هزار و ۷۹۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ قم

عباس گل‌افشان در گفت‌وگو با با خبرنگار سرمایه گستران در قم، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ و طی ۱۰۰ روز برگزاری جلسات تعداد ۴۶۳ کمیسیون تشکیل و به تخلفات ده هزار و ۷۹۰ پرونده که مربوط به بیش از نه هزار ملک بود، رسیدگی شد که این میزان نسبت به تعداد مشابه سال ۱۴۰۱ درصد کمی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه فرایند کمیسیون ماده صد به عنوان یک مرجع شبه قضائی است، افزود: ۳۴۲۷ دستور قرار و ۱۸۹ مورد بازدید توسط اعضای کمیسیون از املاک دارای تخلف در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

مدیر امور اجرایی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قم با اشاره به نگرش‌های درآمدی که نسبت به جرایم حاصله از تخلفات ساختمانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که عارضه‌ای به شهر وارد می‌شود شهرداری باید برای حل آن هزینه‌های زیادی را بابت تراکم جمعیتی نامتعارف در یک منطقه و خدمات مضاعف پرداخت کند.

گل‌افشان ادامه داد: این هزینه‌ها در حیطه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی، زیست‌محیطی و نظافت شهری در نتیجه تخلفات ساختمانی است که جریمه تخلفات در همین راستا هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال در مورد جرایم کسر پارکینگ ارقام اخذ شده در این مورد در یک حساب و برای احداث پارکینگ عمومی در منطقه مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا