اخبار استان ها

رسیدگی و تحقق مطالبات‌ شهروندی در اولویت است

حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر در گفت‌گو با خبرنگار سرمایه گستران اظهار کرد: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر همدردی، تسلیت و تعزیت به مصیبت زده و مصیبت دیده دارد، چراکه شرایط ویژه این افراد به گونه‌ای است که نیازمند همدردی و پشتیبانی معنوی و روحی هستند از این رو برگزاری مراسم ترحیم همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از دغدغه‌های افراد هنگام مراجعه به آرامستان برای اجرای مناسک خاکسپاری و ترحیم را نبود مکانی درخورشان دانست و افزود: متأسفانه در برخی مواقع برگزاری مراسم‌های ترحیم در گلستان زهرا زرین شهر همراه با برپایی خیمه‌های عزاداری متعدد و با استفاده از سیستم‌های صوت و… در محوطه آرامستان بوده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت بازماندگان متوفیان در روزهای پایانی هفته و استفاده برخی از آنان از سیستم صوتی، صندلی و مداح برای برگزاری برخی از مناسک و آداب سوگواری نارضایتی‌های متعددی را برای دیگر شهروندان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه رسیدگی و تحقق مطالبات شهروندان در اولویت است، ادامه داد: سالن آرامستان زرین‌شهر از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری زرین شهر به شمار می‌آمد که بیش از ۱۰ سال به حال خود رها شده بود و ساختمان آن در حال تخریب بود از این رو اتمام و بهره‌برداری از این پروژه با هدف کنترل آلودگی صوتی، ارائه خدمات متناسب با نیاز بازماندگان و… در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: با توجه به هزینه پیش بینی شده واحد امانی شهرداری زرین شهر در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها وارد میدان عمل شد و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال سقف، بدنه، کف و… این مجموعه اصلاح و بازسازی شد و شاهد صرفه جویی بسیار خوبی در این پروژه بودیم.

وی عنوان کرد: با حضور سرمایه گذار نیز می‌توان توسعه سالن آرامستان شهر را رقم زد به‌گونه‌ای که برگزاری مراسم‌هایی که محوطه گلستان زهرا برگزار می‌شود نیز ساماندهی شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: احداث و اجرای قطعات گلستان زهرا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به شمار می‌آید و براساس برنامه زمانبندی انجام شده بلوک بندی‌ها نیز انجام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا