اخبار استان ها

رشد ۳۳.۷ درصدی ساخت‌وسازها در سکونت‌های غیررسمی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در ۲۳۷ امین جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه نامناسب استان کرمانشاه در احیا و ارتقا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال‌های گذشته، اظهار کرد: به علت گستردگی بافت فرسوده و عدم برنامه‌ریزی مناسب در این اماکن، استان کرمانشاه در سنجه‌ها همواره در انتهای جدول قرار داشت.

وی به هماهنگی و دستور استاندار کرمانشاه در جلسات شورای مسکن برای ارتقا این اماکن اشاره کرد و افزود: دو اتفاق مهم در این اماکن به وقوع پیوست که در ابتدا از فرصت نهضت ملی مسکن برای رونق و توسعه اماکن ناکارآمد شهری استفاده کردیم و شهرداری نیز با ایجاد معابر در اطراف این سکونت‌گاه آن‌ها را به شریان‌های اصلی شهر متصل کرد که تأثیر بسیار مناسبی بر عبور و مرور مناسب این شهرک‌ها گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، این استان را یکی از متراکم‌ترین شهرهای کشور دانست که نیاز بود در جهت مناسبی گسترش یابد که این امر با گسترش شهر در جهت‌های مناسب، باعث رونق و ارتقا ساخت‌وساز اصولی در سکونتگاه‌های غیررسمی شد.

وی اقدام مهم دیگر را احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن پیرامون بافت‌های ناکارآمد شهری اعلام کرد که در کوتاه‌مدت باعث ایجاد ارزش‌افزوده و به‌تبع آن رغبت در بین ساکنان آن برای بهسازی ساختمان‌ها شد.

الماسی همچنین از کمبود سرانه‌های مختلف در این سکونتگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در طرح‌های نهضت ملی مسکن که پیرامون این اماکن احداث خواهد شد، در ابتدا سرانه‌های آموزشی، بهداشتی و رفاهی موردنیاز آن پیش‌بینی شده که با این طرح، کمبود سرانه‌های مختلف در سکونت‌های غیررسمی جبران خواهد شد.

وی مجموعه این اقدامات را رشد ۳۳.۷ درصدی ساخت‌وسازها در سکونت‌های غیررسمی اعلام کرد و بیان کرد: استان کرمانشاه قبلاً میانگین ۳ تا ۴ درصدی را داشت و این نوید را می‌دهیم که با احداث پروژه‌های دیگر در شرق استان، به جایگاه مناسب‌تری در کشور خواهیم رسید

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا