اخبار استان ها

رشد ۶۷ درصدی خرید تضمینی گندم در گلستان

رشد ۶۷ درصدی خرید تضمینی گندم در گلستان 1

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان، روح‌الله مهری، امروز_یکشنبه سیزدهم خرداد_ در جریان تور رسانه‌ای بازدید از مراکز خرید تضمینی گلستان اظهار کرد: تاکنون ۳۶۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان از طریق فعالیت ۹۸ مرکز به صورت تضمینی خریده شد.

وی میزان خرید گندم در مدت مشابه سال گذشته را ۲۴۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: تحویل این مقدار گندم نسبت به مدت مشابه سال از ۶۷ درصد رشد برخوردار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان اضافه کرد: طبق گزارش جهادکشاورزی استان در سال‌جاری تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از ۹۸ مرکز پیش‌بینی شده خرید تضمینی گندم در استان گلستان، اکنون ۷۷ مرکز فعال شده است و بقیه نیز برحسب نیاز راه‌اندازی می‌شود.

مهری با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم مطالبات گندم‌کاران نیز در اسرع وقت پرداخت شود، افزود: در سال‌جاری پرداخت مطالبات گندم‌کاران از دولت توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از ایجاد صف کامیون در مراکز خرید تضمینی استان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی جک‌های تخلیه گندم و به‌کارگیری بازرسان و افزایش نظارت بر مراکز خرید تضمینی و تقویت اطلاع‌رسانی به کشاورزان از جمله اقدامات این اداره کل بوده که قبل از آغاز برداشت گندم در استان به اجرا درآمده است تا مشکلی به ویژه در زمان تخلیه محصول در مراکز خرید نداشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا