اخبار استان ها

رفع مشکلات تالاب بندرانزلی نیامند عزم و اراده ملی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز _شنبه چهاردهم مهر_ در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید گیلان اظهار کرد: در طول ۴۵ سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، جمهوری اسلامی روز به روز مستحکم‌تر می‌شود زیرا اصول و مبانی از راهبردهای اصیل انقلاب اسلامی است هیچگاه مخدوش نمی‌شود.

وی افزود: دشمنان بدانند راهبردها و مبانی اصیل انقلاب اسلامی که از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پی ریزی شده و قانون اساسی متضمن آن است با هیچ فراز و نشیبی از بین نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اولین نشست با کابینه دولت چهاردهم، نکات برجسته ای را مطرح کردند و اولین این نکته شکرگذاری بود؛ کسی که در جایگاه و مسوولیتی قرار می‌گیرد باید شکرگزار چنین موقعیتی باشد و با تمام توان خود به مردم و کشور خدمت کند.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از استاندار سابق گیلان تصریح کرد: دولت سیزدهم در راستای توسعه زیرساخت‌های استان در حد توان و بضاعت خود اقداماتی را انجام داد که امیدواریم در دولت چهاردهم این روند ادامه پیدا کند.

وی گفت: گیلان نیروهای توانمند و کارآمدی بسیاری دارد که باید کشف و به کار گرفته شوند زیرا این استان نیازمند خدمات فراوان است.

وی ادامه داد: البته طی ۴۵ سال گذشته نظام اسلامی ایران خدمات بی نظیری را از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال کشوز برای مردم انجام داده و این خدمات نباید نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه تنها دیدن کاستی‌ها، مانع از دیدن خدمات انجام شده و رشد و شکوفایی در جامعه می‌شود، افزود: ما سیاه نمایی و بی انصافی نمی‌کنیم؛ خدمات در کشور بسط داده شده، ولی در گیلان در تراز مردم کار نشده است.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته به مشکلات محیط زیست گیلان کمتر توجه شده است و رفع کامل مشکلات این حوزه باید اولویت باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماند دز پسماند گیلان زندگی مردم را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در محل دفنگاه زباله سراوان رشت طی ۴۰ ساله زباله به ارتفاع ۱۰۰ متر انباشته شد البته در ۲ سال اخیر تلاش‌هایی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده که باید ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را از دیگر مشکلات زیست محیطی گیلان دانست و تاکید کرد: رفع مشکلات این حوزه نیز باید اولویت برنامه کاری مسئولان استان باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رفع معضلات تالاب بندرانزلی استانی رفع نمی‌شود و رفع مشکلات تالاب نیازمند عزم و اراده ملی است، گفت: توجه به کشاورزی و فعال سازی شرکت‌های نیمه تعطیل و تعطیل باید مورد توجه باشد؛ ضمن اینکه اشتغال نخبگان و رفع مشکلات آب و برق روستائیان نیز باید به طور جدی در استان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در نظام مدیریتی اختلاف سلایق وجود دارد، اما مانع از رسیدن به اهداف نمی‌شود، گفت: در گیلان وفاق و همدلی خوبی میان مسوولان ایجاد شده است که امیدوارم تدوام داشته باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا