اخبار استان ها

رفع مشکلات زیرساختی، زمینه‌ساز جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی؛ مهدی جعفری، امروز_ سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر از همراهی تیم حقوقی و دستگاه نظارتی با حوزه اقتصادی اظهار کرد: مرز یکی از پیشران‌های اقتصادی است که مشکلات آن برطرف شد و افزایش ترانزیت در ماهیرود را شاهد هستیم و برای فعالیت مجدد بازارچه یزدان توافقاتی صورت گرفته است.

وی گفت: انجام برخی کارها از جمله افزایش ساعت کاری، ایجاد صف جداگانه برای تجار و نیروی کار، تأمین لیفتراک‌ها و جرثقیل مورد نیاز باعث پایداری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در مرز شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ادامه داد: با همکاری مرزبانان غیور و رصدهای شبانه‌روزی، مرز استان ما در بحث تبادلات اقتصادی از امنیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۲ واحد تولیدی در استان، گفت: ۹۶۸ واحد تولیدی راکد و غیرفعال داشتیم که با حمایت‌ها و پیگیری‌های دولت سیزدهم ۵۳۰ واحد تولیدی احیا شد و به مدار تولید برگشتند.

جعفری ادامه داد: بازدید از واحدهای اقتصادی با همراهی کارشناس دستگاه نظارتی که به قوانین آشنایی کامل دارد، می‌تواند توفیقات خوبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کویر می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در جذب گردشگر برای استان باشد، یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری صورت گرفته که باعث افزایش استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و جذب توریسم در گردشگری پزشکی، کشاورزی و اگرو توریسم شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصادی، گردشگری معادن است، اظهار داشت: در استان با وجود ۸۴۰ معدن، ۷۰۰ میلیون تن ظرفیت معدنی و اشتغال ۱۳ هزار نفری اما به دلیل خام‌فروشی، ارزش افزوده خراسان جنوبی از این ظرفیت، تنها چهار درصد است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در راستای برطرف کردن مشکلات موجود و توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم، به زودی از این ظرفیت با بهترین و بیشترین کیفیت استفاده می‌شود.

جعفری با تأکید بر اینکه رفع مشکلات زیرساختی جهش تولید را سبب می‌شود، گفت: اجرای پروژه‌های انتقال آب از دریای عمان و خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان به توسعه زیرساخت‌ها در استان کمک کرده است.

وی از اقدامات استان برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه انرژی‌های نو گفت و ادامه داد: تقویت و توسعه واحدهای تولیدی موجود، فعال کردن واحدهای راکد با تسهیلات جدید، در اولویت قرار دادن واحدهای تولیدی دارای حساب بانکی در استان در پرداخت تسهیلات از اقداماتی است که در راستای جهش تولید انجام شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود محصولاتی مثل زرشک و گوهرسنگ‌ها سرمایه‌گذاری جدید برای فرآوری در دستور کار است، گفت: با فعال‌تر شدن حوزه‌های آی تی، هوش مصنوعی و دانش بنیان به زودی شاهد پیشرفت در این بخش خواهیم بود.

وی به جایگاه کارگروه تسهیل عدالت در استان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه همه باید از این ظرفیت استفاده کنند، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های کشوری، افزایش اشتغال را در استان داریم و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده است.

محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی هم در ادامه با بیان اینکه فصل مشترک بین دو حوزه، اقتصاد مقاومتی و احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل است، گفت: توانسته‌ایم با هم‌افزایی به این امر جامعه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد صنایع قوی و بزرگ را مؤثر در اشتغال‌زایی خواند و اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های تولید، اشتغال بیشتر در استان را سبب می‌شود و نگاه این بخش به مرزنشینان و روستاییان استان ویژه است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا