اخبار استان ها

رفع مشکل قطعی آب دهلران پس از ۲۴ ساعت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، سعید رنجبر صبح امروز_جمعه سیزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران از رفع مشکل قطعی آب دهلران پس از ۲۴ ساعت خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه اطلاع یافتیم خط اصلی آب شهر دهلران دچار شکستگی شده و آب مخزن ذخیره شهر نصف شده که با توجه به حجم شکستگی و سختی کار در اسرع وقت ماشین آلات سنگین به محل اعزام و معاونت توسعه آب به همراه همکاران شرکت آبفا و نیروهای اعزامی از آبدانان به دهلران حضور یافته و با تلاش جهادی و طی ۲۴ ساعت کار بی وقفه این شکستگی رفع گردید.

وی با عذر خواهی از مردم شهرستان دهلران افزود: در حال حاضر این شکستگی رفع شده اما به دلیل خالی بودن شبکه توزیع داخل شهر، طی چند ساعت آتی، مخزن و شبکه آبگیری خواهد شد و احتمالاً تا ساعتی دیگر آب وارد شبکه توزیع شهر شود که قطعی و افت فشار مشترکان رفع شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دهلران با قدردانی از صبر و همکاری مشترکان در مدت زمان تعمیر شکستگی این خط از حضور میدانی فرماندار ویژه دهلران، امام جمعه و فرماندهان سپاه. هلال احمر، معاون بهره آب شرکت به همراه همکاران اعزامی از آبفای آبدانان و سایر دستگاه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

رنجبر خاطرنشان کرد: خط لوله‌ای دچار آسیب دیدگی شده بود، از لوله چدن و سایز ۶۰۰ در عمق زمین بوده که همین امر باعث سختی و طولانی شدن زمان تعمیر آن شد.

لطیف صادقی فرماندار دهلران نیز ضمن عذرخواهی از مردم شهر دهلران به خاطر قطعی آب شرب در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: قطعی آب شرب شهر دهلران به دلیل شکستگی یکی از فلکه‌های فشار شکن و تخلیه اضطراری خط لوله اصلی بعد از ایستگاه پمپاژ چاه آب روی داده است.

وی افزود: تخلیه آب داخل لوله اصلی نیازمند حفاری و زمان بیشتری برای تعمیر و تعویض فلکه فشار شکن بود وبا حضور و تلاش عوامل فنی و مسئولان آب و فاضلاب استان و شهرستان‌های دهلران و آبدانان و عوامل فنی پتروشیمی دهلران طی شب گذشته تا کنون، با حفر محل شکستگی و تعویض فلکه شکسته شده و فرسوده، مشکل رفع شد.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه با رفع مشکل شکستگی شبکه اصلی آب شرب دهلران تا ساعات دیگر آب وارد مخزن مربوطه خواهد شد، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نیز به خاطر قطعی آب این شهر، تلاش شد که با بکارگیری چندین تانکر آبرسان سیار و ثابت از ادارات و شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی، توزیع آب بین شهروندان انجام شود.

صادقی خاطرنشان کرد: فاصله بین ایستگاه پمپماژ چاه آب برای تأمین آب شهر دهلران ۲۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: تأمین آب شرب پایدار برای شهر دهلران یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مسئولان استان و شهرستان دهلران است.

به گزارش سرمایه گستران، خط انتقال آب دهلران از دیروز دچار آسیب شده و آب شهرستان دهلران قطع شده بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا