اخبار استان ها

رفع چالش‌های شهر در گرو وفاق و هم‌دلی اعضای شورای شهر است

علی‌اکبر بصیرنیا در گفتگویی در گلستان اظهار کرد: مزیت اصلی شهر گرگان با بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تلاش می‌کند تا با فراهم آوردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش و همچنین اقدامات زیرساختی گامی در جهت تحقق شعار گرگان مقصد گردشگری بردارد، افزود: ایجاد معارض و اختلافات با برخی از ادارات از جمله اوقاف امور خیریه و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در پروژه‌هایی مانند بازار موزه هفت شهر، ساماندهی تپه تاریخی قلعه خندان و غیره توان مضاعفی از مدیریت شهری و در شورای شهر گرفته است.

رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است که در دوره ششم مدیریت شهری خوشبختانه رویکرد و نگاهی مبتنی بر توسعه گردشگری در مرکز استان وجود دارد و گواه این مدعا نیز عزم جدی شورا و شهرداری برای تکمیل فاز نخست دهکده گردشگری یا همان شهربازی مدرن است.

وی پیگیری رفع مشکلات حقوقی پروژه بازار موزه هفت شهر و اختصاص اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان و آغاز عملیات اجرایی کف سازی و جداره‌سازی گذر دوم این بافت را از پروژه‌هایی تحول آفرین شورا دانست.

بصیرنیا، رفع چالش‌ها و مشکلات موجود را در گرو بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش روی شهر دانست و اضافه کرد: ادامه این روند نیازمند وفاق و هم‌دلی اعضای شورای شهر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در یک سال اخیر به ویژه ماه‌های گذشته شاهد حواشی بسیاری پیرامون شورا و شهرداری بوده‌ایم، افزود: چنین فرایندی برازنده شورای دوره ششم و مدیریت شهری نیست، به خصوص آنکه برخی از رفتارها و اظهار نظرهای غیرمسئولانه نیز به حواشی موجود دامن زده و شورای ششم را نزد افکار عمومی بی‌اعتبار کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: وجود اختلاف رأی و سلیقه در امر شورایی موضوعی بدیهی است اما فریاد زدن اختلافات و نزاع‌ها و رساندن آن به گوش شهروندان جز افزایش بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه‌های اجتماعی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سرنوشت شورای دوره اول تهران و اختلافات و نزاع‌هایی که مدیریت شهری را ناکارآمد کرده بود و در نهایت هم منجر به انحلال آن شورا شد، پیش چشمان همه ما قرار دارد و باید از این تجربیات درس بگیریم، امیدوارم بتوانیم مدتی باقی مانده از شورای دوره ششم را با هم‌دلی و وفاق بین شورا و شهرداری برای خدمت به مردم و اقدام به نفع شهروندان به پایان برسانیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا