اخبار استان ها

روحانیت نقش کلیدی در اتحاد دنیای اسلام داشته است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، حجت‌الاسلام مرادعلی یوسفی امشب _یکشنبه یکم مهر_ در نشست با رئیس حوزه علمیه قزوین و هیئت همراه اظهار کرد: حوزه علمیه نقش گسترش اسلام ناب را در طول تاریخ برعهده داشته و همواره بلندگوی اسلام و مردم بوده است.

وی افزود: با گسترش اسلام پس از رسول خدا (ص) وحدت مسلمانان و انسجام آن‌ها مورد توجه دشمن قرار گرفت و با اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی توانستند در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله مسلمانان ضربات سنگینی را بر امت اسلامی بزنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با بیان اینکه روحانیت نقش کلیدی در اتحاد دنیای اسلام داشته است، گفت: در انقلاب اسلامی امامین انقلاب تاکید ویژه بر حفظ وحدت شیعه و سنی داشته‌اند، بنابراین باید از هرگونه اختلاف و شبهه‌افکنی حذر کرد.

یوسفی افزود: در برخی مناطق که اهل تسنن حضور ندارند، با تهاجم فرهنگی و نفوذ در ادبیات مذهبی مانند برخی مداحی‌ها زمینه اختلاف‌افکنی و تحریک اهل سنت را سبب می‌شوند، در حالی که بسیاری از اقدامات سایرین را به پای نظام می‌نویسند.

وی ادامه داد: حقیقت امر اینگونه نیست و وقتی ولی فقیه بارها تاکید کردند از توهین و اختلاف پرهیز شود، کسی نباید به اهل سنت و یا شیعیان توهین کند و باعث اختلاف شود، زیرا در اصول توحید، نبوت و معاد هیچ اختلافی نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه روحانیت باید در روایتگری دفاع مقدس فعال‌تر از گذشته عمل کند، گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت با گذشت زمان ترک حیات کردند یا وضعیت جسمی آن‌ها برای روایتگری مناسب نیست و از انواع بیماری یا اثرات جنگ رنج می‌برند.

یوسفی اضافه کرد: در سفرهای دانشجویی راویان جوانی می‌بینیم که در جنگ حضور نداشتند، اما آن‌قدر جذاب روایت می‌کنند، گویا در صحنه حاضر بوده است. وقتی یک روحانی در سفر حج تاریخ اسلام را به زیبایی روایت می‌کند که گویا یکی از یاران پیامبر (ص) بوده است، چرا در دفاع مقدس حوزه علمیه نتوانسته راوی تربیت کند.

وی ادامه داد: سپاه آمادگی دارد تا دوره‌های خاص با زمان‌بندی درست که به درس طلاب آسیب نزند، برگزار کند و در این حوزه روحانی کاروان‌ها علاوه بر رسیدگی به امور شرعی و مذهبی بتواند روایتگری هم انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به اینکه در گذر ایام پیشکسوتان جنگ خواهند رفت، تصریح کرد: باید از بین طلاب و روحانیون راویانی تربیت شوند که با دسترسی به تاریخ جنگ، اسناد و کتاب‌های مختلف بتوانند روایت هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنند و نگذاریم این گنجینه بی‌انتها به فراموشی سپرده شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا