اخبار استان ها

رودخانه بالیقلوچای فرصتی برای جذب گردشگر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا غریبی امروز _دوشنبه پانزدهم اسفند_ در جلسه بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اردبیل اظهار کرد: یکی از موارد افزایش بودجه سال آینده ساماندهی رودخانه بالیقلو چای است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بارها بحث ساماندهی بالیقلوچای مطرح شده است، افزود: در واقع می‌توان گفت رودخانه بالیقلوچای، سیما و منظر شهری را بر هم زده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به اینکه رودخانه بالیقلوچای می‌توانست فرصتی برای جذب گردشگر در اردبیل باشد، تصریح کرد: بهبود وضعیت نامناسب این رودخانه نیاز به همت مسئولان دارد و امسال به غیر از لایروبی اقدام دیگری در آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه با احداث پیاده‌راه پیرعبدالملک به‌دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های آن، مخالف است، ادامه داد: درخواست می‌کنم طرح کامل ساماندهی رودخانه بالیقلوچای آماده و به شورای اسلامی شهر اردبیل ارائه شود و اعضای شورای اسلامی این شهر نیز با افزایش بودجه برای پروژه ساماندهی این رودخانه موافق است.

لزوم توجه به مناسب‌سازی معابر برای معلولان

میرمحمد سیدهاشمی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی رودخانه بالیقلو چای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی چهار تقاطع غیر همسطح به‌صورت همزمان غیرممکن است و باید اولویت بندی آن مشخص شود، افزود: ساماندهی رودخانه بالیقلو چای نیز از مطالعه تا پیگیری، از برنامه‌های شهردار اردبیل در زمان انتخاب آن بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در صورتی‌که این پروژه مطالعه و پیوست زیست‌محیطی داشته باشد، باید موضوع اعلام شود زیرا نگاه عمرانی به این پروژه گناهی نابخشودنی است و باید به آن نگرش زیست‌محیطی داشت و مناسب‌سازی معابر آن برای معلولان نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا