اخبار استان ها

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، صبح امروز _شنبه سی‌ویکم شهریور_ هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و جمعی از مسئولان استان، در بلوار شهید سرابیان شهر کرمانشاه برگزار شد؛ در این مراسم نیروهای حاضر از جمله یگان تمثال شهدا، یگان‌های سواره، موتوری و پیاده‌نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفتند و چتربازان تیپ هوابرد ارتش هم در جلوی جایگاه فرود داشتند.

تجهیزات نظامی و دستاوردهای دفاعی جدید نیز در این مراسم به نمایش گذاشته شد. نیروهای مسلح آمادگی و اقتدار نظامی خود را نشان دادند.

بزرگ‌ترین حماسه دفاع مقدس از دست ندادن وجبی از خاک ایران بود

امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در مراسم رژه نیروهای مسلح با تبریک اعیاد پیشرو و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور دلاوری و رشادت‌های مردان و زنانی است که با از خود گذشتگی و جانفشانی، جان دادند ولی اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست نااهلان و نامحرمان بیفتند این بزرگ‌ترین حماسه دفاع مقدس بود.

وی با یادآوری قد علم کردن تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب در جنگی نابرابر مقابل ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، ادامه داد: در هشت سال جنگ نابرابر و ناعادلانه با عزت و غیرت در مقابل دشمنان ایستادیم و به لطف خدا و فرامین رهبر کبیر انقلاب، با مجاهدت و دلاوری نیروهای مسلح، پیروز میدان شدیم.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش در ادامه از دستاوردهای جنگ تحمیلی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به تجهیزات و سلاح‌نظامی پیشرفته سخن گفت و خاطرنشان کرد: ما توانستیم به لطف خداوند، با استفاده از ظرفیت دانشمندان ایرانی در ساخت تجهیزات و سلاح نظامی به نقطه خوداتکایی و باورملی برسیم به طوری که هم‌اکنون به‌عنوان کشوری برتر در حوزه تسلیحات موشکی شناخته شده‌ایم و این قدرت را نیز داریم که این تجهیزات و سلاح را برای کشورهای اسلامی دیگر نیز تأمین کنیم.

امنیت کامل در مرزهای غربی کشور برقرار است

وی بر ضرورت تبیین دفاع مقدس برای جوانان تأکید کرد و افزود: باید حقیقت دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کرد تا فرزندان ایران بدانند رزمندگان و دلاوران این دیار چگونه هشت سال با دست خالی توانستند در برابر تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب بایستند و با دلاورمردی و شهامت پوزه این دشمنان را به خاک بمالند.

طاهری در ادامه، به وضعیت امنیت در مرزهای منطقه غرب کشور اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند و با حمایت مقام عظمای ولایت و انسجام و اقتداری که در بین نیروهای مسلح وجود دارد تاکنون هیچ گونه تهدیدی در مرزهای منطقه غرب کشور مشاهده نشده و امنیت کامل در تمامی این مناطق برقرار است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا